סוער במליאת הכנסת

נפתלי בנט נטש את נאום נשיא הפרלמנט האירופי

נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ הגיע בצהריים (רביעי) לביקור מיוחד במשכן הכנסת ונשא נאם מדיני במליאה, יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט וחברי סיעתו נטשו בהפגנתיות את מליאת הכנסת בזמן נאומו זאת בעקבות דבריו החריפים של שולץ נגד ההתנחלויות ובעד תהליך השלום (חדשות, פוליטי מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת, ערוץ הכנסת )

נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ הגיע בצהריים (רביעי) לביקור מיוחד במשכן הכנסת ונשא נאם מדיני במליאה, יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט וחברי סיעתו נטשו בהפגנתיות את מליאת הכנסת בזמן נאומו.

בנט נטש את המליאה יחד עם חברי הכנסת מוטי יוגב, איילת שקד ואורית סטרוק. הארבעה עזבו את המליאה בעקבות דבריו החריפים של שולץ נגד ההתנחלויות ובעד תהליך השלום.

בין היתר אמר שולץ כי "ההתנחלויות הם אבן נגף בתהליך השלום", וכי "המצור על עזה מביא לייאוש ומזין קיצוניים".

"אמרו לי, ואני שואל אתכם אם זה נכון, שלישראלים מותר להשתמש ב-70 ליטר מים ולפלסטינים ב-17", אמר שולץ והרתיח את זעמם של חברי הכנסת מימין.

כאשר הארבעה עזבו את אולם מליאת הכנסת חברי הכנסת של האופוזיציה זעמו וצעקו לעברם: "אתם פשוט בושה".

ח"כ מוטי יוגב קרא לעבר שולץ: "בושה, תומך במי שמסיט להשמיד יהודים".

מסיעת הבית היהודי נמסר כי "חברי סיעת הבית היהודי יצאו במחאה במהלך נאומו של נשיא הפרלמנט האירופי" וכי הם דורשים התנצלות על הדברים.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט אמר כי "הדברים שהושמעו בכנסת הינם חמורים ביותר. הבית היהודי דורש התנצלות מנשיא הפרלמנט האירופי אשר השמיע שני שקרים בנאומו שהזינו אותו הפלסטינים. שתיקה לנוכח תעמולה שקרית היא מתן לגיטימציה לפעילות נגד אזרחי ישראל".

לאחר שיצא, כתב השר נפתלי בנט בדף הפייסבוק שלו כי "לא נבליג על שקרים". לדברי בנט, "עומד יו"ר הפרלמנט הארופאי, גרמני במוצאו, ונואם בכנסת ישראל, שני שקרים בוטים: 'פלסטיני זכאי ל-17 ליטר מים לעומת ישראלי שזכאי ל'70 ליטר מים ליום' ו'ישראל מטילה מצור על עזה'. (זה אחרי שגירשנו 8000 יהודים מעזה ובתמורה ירו עלינו רבבות טילים)".

"לצערי, אף אחד לא טרח למחות או להעמיד אותו על טעותו", כתב בנט, "לא אקבל הטפת מוסר שקרית נגד עם ישראל בכנסת ישראל. בטח לא בגרמנית".

ח"כ אבישי ברוורמן, יצחק הרצוג, בנימין נתניהו, מרטין שולץ ויולי אדלשטיין (צילום: דוברות הכנסת)

השר אורי אורבך, גם הוא חבר 'הבית היהודי' הגיב במליאת הכנסת לדבריו של נשיא הפרלמנט האירופי תוך כדי שהוא תוקף אותו אישית: "חבל שנתנו לו לדבר בגרמנית וחבל שנתנו לו לשקר בגרמנית במליאה.

"הדור של ההורים של שולץ והדור של הערבים שיתפו פעולה כדי להרוס את העם היהודי. זה זכות וחובה שלו לדבר נגד השקרים".

השרה לימור לבנת הגיבה מעל דוכן הנואמים ואמרה: " נתנו את כל הכבוד אבל עומד כאן נשיא הפרלמנט ואומר דבר שקר גס כאילו לישראלים מותר להשתמש 70 ק"ב מים ולפלשתינים 17 ק"ב. זה שקר גס.

"הנאום הזה יופץ בכל האולם כאילו מדובר בדבר אמת. כשהוא אומר את הדברים האלה ועוד בגרמנית אין פלא שחברי כנסת ושרים מתקוממים נגד הדברים האלה".

ח"כ חיליק בר (העבודה) הגיב ליציאת חברי הכנסת מאולם המליאה ואמר: "ההתנהגות של בנט וחברי הבית היהודי במליאה היא בוטה, מסוכנת ומכוערת, ובוודאי שלא תורמת לישראל ומעמדה. בנט וחבורתו שמחזיקים את הקואליציה ואת כלל העם כבני ערובה ומזיקים להליך השלום באופן קבוע, עברו כל גבול ופגעו בישראל ובקשר הרגיש והפגיע שלה גם כך עם אירופה.

"אני קורא ליו״ר הכנסת ולועדת האתיקה לשים סוף לבריונות וליכולתה להכתים את שמה של הכנסת כולה ואת כבודה ולנקוט בהליכים חריפים כנגד בנט וחבריו" הוסיף בר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר