ח"כ ניסים זאב: "בושה וכלימה שיאיר לפיד שר האוצר"

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) תקף אמש בחריפות את שר האוצר יאיר לפיד ואמר כי "כאשר עומד הלפיד הזה ואומר ש'אנחנו נפסיק לפרנס אתכם', בושה וכלימה שזה שר האוצר" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות ערוץ הכנסת; תמונה: פלאש 90)

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) תקף אמש (שני) את חוק הגיוס החדש והכוונה לשנות אורח חייהם של תלמידי הישיבות הקדושות.

במהלך נאום במליאת הכנסת אמר ח"כ זאב: "אני חייב לדבר על השוויון בהסתה בין יש עתיד לאנטישמיות שקיימת בעולם. בחוק הזה אני בטוח שאני לא יכול להתחרות איתם. הם רוצים לשנות את אורח חייו של הציבור החרדי, לקחו את זה כדגל. אבל מה לזה ולהסתה המתמשכת, הבוטה? כשאנחנו דורשים מאירופה, כמו בצרפת - אנחנו כל פעם יוצאים במחאה על כך שאנחנו שומעים את גלי האנטישמיות שגואה; כשזה בא מבית-ספרנו בעצם.

זאב תקף אישית את השר יאיר לפיד ואמר: "כאשר עומד הלפיד הזה ואומר ש'אנחנו נפסיק לפרנס אתכם', כאילו מדובר פה באיזה פרה חולבת שהעגלים מחכים רק לינוק חלב ממנה. בושה וכלימה שזה שר האוצר".

"אנחנו רואים שבאופן טבעי המספר הולך וגדל, בגלל שבנו את התשתיות הנכונות ובגלל שבן תורה כשהוא מפסיק ללמוד תורה, הוא הולך לשרת. הוא לא צריך לא את לפיד, הוא לא צריך את ההסתה שלו, והוא לא צריך גם לשמוע שהוא היה רוצה לראות את החרדים בגן-החיות ולקחת אותם כהיסטוריה - לומר 'פעם, כך היה נראה חרדי'", הוסיף ח"כ ניסים זאב.

זאב השווה ברמז את ההסתה נגד החרדים לתקופת ההסתה נגד היהודים בשואה: "אבל לבוא ולומר שהתעסוקה והכלכלה יורדת בגלל חוסר התעסוקה של החרדים, שהוא הדבר שגורם להאטה במשק, ולא הפשיעה - אני רוצה לומר לכם שכל האנטישמים השתמשו בתירוץ הזה שכלכלת העולם והצרות הכלכליות הם בגלל היהודים. לא רק בגרמניה, גם בארצות-הברית, כאשר יש איזשהו שבר כלכלי, מאשימים תמיד את היהודים. אז כשיוצאים אנשים בני בליעל בקרבנו "ויסיתו את אנשי הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר