בעקבות התנהלות הקואליציה

ח"כי האופוזיציה יחרימו את הדיונים על הגיוס והמשילות

ראשי מפלגות האופוזיציה שהתכנסו בתל אביב, החליטו להחרים את הדיונים במליאת הכנסת שיעסקו בחוקי הגיוס, המשילות ומשאל העם. זאת כמחאה נגד ההליך המזורז בו הם מועברים. ח"כ מוזס שהשתתף בדיון ל"כיכר": "הגענו לסיכום שנשאיר חצי מליאה ריקה, אני בעד, כמו שהם מחרימים אותנו" (ארץ, פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן. עידו ארז - ynet)

סוגיית החוקים השנויים במחלוקת: ראשי מפלגות האופוזיציה שהתכנסו הצהריים (ראשון) בבית מפלגת העבודה בתל אביב, החליטו על צעדי מחאה כנגד החלטת הממשלה לנסות ולהעביר את שלושת החוקים השנויים במחלוקת באופן מזורז. בין היתר, ח"כי האופוזיציה נערכים לאופציה של החרמת הדיונים במליאה שיעסקו בחוקי הגיוס, המשילות ומשאל העם.

לפי הדיווח בגלי צה"ל, מחאת חברי הכנסת של האופוזיציה אינה רק על התוכן של החוקים השנויים במחלוקת, אלא על רקע הניסיון להעברתם בהליך מזורז - מה שעשוי לפגוע בהליך המחאתי של האופוזיציה נגדם.

(צילום: עידו ארז - ynet)

יושב ראש האופוזיציה ח"כ בוז'י הרצוג אמר במהלך הדיון: "זו סתימת פיות, ומניעת יכולת דיון אמתית בכנסת ישראל. היום קראתי ב-ynet כותרת על מכתב ההתחייבות של הקואליציה. מה שקורה בממשלת ישראל מתחיל בזה שבנט לא מאמין לביבי, ציפי לא מאמינה לבנט וחוזר חלילה".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) שהשתתף בדיון בבית מפלגת העבודה בתל אביב אמר ל'כיכר השבת': "אנחנו רוצים למנוע ולהחרים ממש, כמו שהם מחרימים אותנו. הם מעבירים שלושה חוקים - האחד קשור בשני בשביל לרצות את כולם ולא לתת לנו לדבר, אז אנחנו הגענו לסיכום שנשאיר חצי מליאה ריקה". מוזס הוסיף: "אם שואלים אותי - אז להחרים את כל שלושת הדיונים האלה".

במענה לשאלה האם ישנו סיכוי שהחרדים יהפכו לאנשי שמאל ויתמכו בפינוי ישובים אומר מוזס: "זה עדיין לא אקטואלי, אבל מי שלא יודע לשמור על תורה ישראל לא ידע לשמור על ארץ ישראל. מה שאנחנו נשמר זה רק מה שמועצת גדולי התורה תחליט".

מוזס הוסיף ואמר בהתייחסו לנושא: "מי יודע מה יהיה, קראתי כתבה ביתד נאמן שכבר צריכים לחשוב על זה, כי הרב שך אומר שהתורה ניתנה במדבר ולא על ארץ ישראל השלימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר