לפיד: מברך את האופוזיציה על תמיכתה בהעלאת אחוז החסימה

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' שר האוצר יאיר לפיד התייחס במליאת הכנסת להחרמת האופוזיציה את דיוני המליאה ואמר כי הוא "מברך את האופוזיציה על תמיכתה הנלהבת בחוק" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר יאיר לפיד (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' שר האוצר יאיר לפיד התייחס במליאת הכנסת להחרמת האופוזיציה את דיוני מליאת הכנסת וקיום הדיון האלטרנטיבי, ציטט ח"כים התומכים בחוק המשילות ואמר כי הוא "מברך את האופוזיציה על תמיכתה הנלהבת בחוק".

"היות והאופוזיציה בחרה לא להגיע אז לקחתי על עצמי בשם ההגינות לייצג אותה כאן ואין לי אלא להשתמש בעמדותיהם בעבר", פתח לפיד את דבריו, "יו"ר מפלגת העבודה הציע פעמיים להעלות את אחוז החסימה, גם בכנסת ה-18 וגם בכנסת ה-19".

לפיד הסביר ש"במצב של סף חסימה בתוצאה היא פגיעה ביציבות השלטון וערעור המערכת הפוליטית בישראל. אחוז החסימה הקיים בישראל הוא מהנמוכים במדינות הדמוקרטיות בעולם. העיקרון שאותו הוא מציג הוא עיקרון נכון".

"באותו זמן ח"כ זהבה גלאון הציעה גם היא להעלות את אחוז החסימה", המשיך לפיד, "אני מניח שכשהיא שתקה פה מעל הדוכן היא חשבה על הדברים שהיא עצמה אמרה והם 'אחוז החסימה הנמוך מעודד מפלגות קיקיוניות להתמודד ופוגע ביכולת הממשל'. זה היה נכון בשמן שמרצ הייתה בקואליציה. ח"כ אילן גילאון הציע פעמיים להעלות את אחוז החסימה".

"אני מברך את האופוזיציה למרות היעדרותה על תמיכתה הנלהבת בחוק", סיים לפיד את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר