חוק המשילות אושר ללא מתנגדים: 67 הצביעו בעד

מליאת הכנסת אישרה הבוקר את שני חוקי המשילות, ברוב של 67 ח"כים בעד ו-0 מתנגדים לאחר שכל חברי האופוזיציה מחרימים מאז אתמול את דיוני מליאת הכנסת (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
חגיגות הקואליציה, הבוקר (צילום: כנסת ישראל)

חוק המשילות אושר בקריאה שנייה ושלישית: לאחר חודשים של דיונים במליאת ובוועדות הכנסת, אישרה הבוקר (שלישי) מליאת הכנסת את שני חוקי המשילות.

החוקים אושרו בהצבעה שמית ברוב של 67 בעד ו-0 מתנגדים, לאחר שהאופוזיציה החרימה את הדיונים.

עיקרי החוק הם: אחוז החסימה יועלה ל 3.25%, הממשלה תמנה 18 שרים ו-4 סגני שרים, לא ימונו שרים ללא תיק ותמיכה באי אימון תהווה הצבעת אימון בממשלה חלופית .

השר אביגדור ליברמן סיכם את הדיון על חוקי המשילות בשם הממשלה ואמר: "כל מה שאנחנו ראינו פה ביממה האחרונה זה מחזה של צביעות ובכיינות. כל פעם ששמעתי את בוז'י חיפשתי מטפחת לנגב את הדמעות. כל הזמן הוא בוכה ומקטר והצביעות פה זועקת לשמים. כל אותם אנשים שכרגע כל כך חרדים לדמוקרטיה הישראלית, הגישו בעצמם הצעות שדיברו על הצורך הדחוף בהעלאת אחוז החסימה. כל אחד שיכנס לאתר הכנסת יוכל לקרוא את הנאומים של דוברי האופוזיציה למה אכן צריך להעלות את אחוז החסימה. אנחנו עדיין באחוז נמוך יותר מהרבה מדינות בעולם הנאור.

"חוק המשילות מהווה את היסודות הכי מוצקים לדמוקרטיה הישראלית. לגבי הטענה שהכל בחיפזון ולא נתנו אפשרות לאופוזיציה להתבטא, הצעת החוק הוגשה לפני עשרה חודשים, עברה בקריאה ראשונה לפני שמונה חודשים בדיון במליאה בו השתתפו 79 חברי כנסת. בוועדת חוק חוקה ומשפט נערכו 29 ישיבות. תראו לי עוד חוק אחד שוועדה כל שהיא דנה בחוק אחד כל כך הרבה ישיבות. 277 חברי כנסת לקחו חלק בדיונים. 253 מומחים לנושא הוזמנו מבחוץ. הדיונים נמשכו 47 שעות. לא היה חוק שהיה בו דיון כל כך ארוך מקיף ויסודי, ואחרי זה עוד טוענים שלא היה לאופוזיציה מספיק זמן ללמוד את החוק.

"הגיע הזמן שתקום ממשלה שיכולה להוביל סדר יום ברור ולא פשרה על פשרה. ממשלה שתוכל לקבל החלטות ולא עסוקה כל הזמן בתחזוקת הקואליציה" סיים ליברמן את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר