נתניהו עקץ את לפיד: אין לו ניסיון מדיני

לאחר ששר האוצר איים בפירוק הממשלה אם ישראל תספח שטחים, גורמים בלשכת רה"מ הגיבו בחריפות: "כל מי שיש לו ניסיון מדיני יודע שלא עושים ויתורים ללא תמורה" (פוליטי,בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ולפיד (צילום: פלאש 90)

גורמים בלשכת ראש הממשלה הגיבו הערב (ראשון) בחריפות לדבריו של שר האוצר יאיר לפיד, שקרא לראש הממשלה להציג מפה של גבולות הקבע של ישראל, כאשר בנוסף, איים בפירוק הממשלה במידה וישראל תספח שטחים.

"כל מי שיש לו ניסיון מדיני יודע שלא עושים ויתורים ללא תמורה", אמרו בלשכת נתניהו, "בטח שלא עושים ויתורים מול ממשלה שחבר בה ארגון טרור שרוצה להשמיד את ישראל".

לדברי הגורמים, "כל מפה שתוצג תהפוך לנקודת הפתיחה של הדרישות הפלסטיניות".

מקורבי ראש הממשלה הוסיפו ואמרו כי "כבר ראינו בעזה את התוצאה של נסיגה חד-צדדית. ראש הממשלה ימשיך להוביל את ישראל באחריות תוך שמירה על האינטרסים הלאומיים של אזרחי ישראל ובראשם הביטחון".

כאמור, התגובה החריפה מכיוון לשכת ראש הממשלה, והעקיצה לכיוון לפיד על כך שאין לו ניסיון מדיני, הגיעו אחרי נאומו של לפיד בכנס הרצליה בו קרא לראש הממשלה להציג מפה של גבולות הקבע של ישראל.

בנוסף, לפיד תקף את נתניהו ושרי הימין על היחסים העכורים עם ארה"ב וטען כי "המשבר חסר התקדים עם ארצות הברית נובע מהתנהגותנו המזלזלת".

בהמשך נאומו אף איים לפיד כי יפעל להפלת הממשלה בתגובה לכל ניסיון לספח התנחלויות, ותקף בחריפות את שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על הצעתו לספח את גושי ההתנחלויות לישראל באופן חד-צדדי.

לדבריו, "גורמי ימין קיצוני דוחפים אותנו לעבר רעיונות הזויים של סיפוח שיובילו אותנו אל האסון הקרוי מדינה דו-לאומית. אני לא יודע אם מדובר בתרגיל ביחסי ציבור או בכוונה אמיתית, אבל אנחנו לא ניתן לזה לקרות. אם יהיה ניסיון לספח אפילו ישוב אחד באופן חד צדדי יש עתיד לא רק תפרוש מהממשלה, היא גם תפיל אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות