בנט לועג ללפיד: "אנחנו עושים, ומי שרוצה לדבר - שידבר"

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, דיבר היום בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי, והשיב לתוקפי תכניתו המדינית, כשהוא לועג ליו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד על נאומו אמש בכנס הרצליה (פוליטי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
"עוד נאום". בנט עם לפיד (צילום: פלאש 90)

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, דיבר היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי, והשיב לתוקפי תכניתו המדינית, כשהוא לועג ליו"ר 'יש עתיד' שר האוצר יאיר לפיד על נאומו אמש בכנס הרצליה.

"בעת הקמת הממשלה, הבית היהודי חתמה על הסכם קואליציוני", אמר בנט, "דרשנו להכניס את חוק משאל העם שמסייע לאחדות העם וימנע הסכמי מיצובישי, ואת חוק הלאום, אשר מעגן דורות קדימה את מדינת ישראל כמדינה יהודית. בנוסף לכך אנחנו מחוללים שינוי עומק ביחס לשחרור מחבלים. עצרנו את הפעימה הרביעית של שחרור מחבלים ישראלים והסכמנו לשלם מחיר עבור ישיבתנו בממשלה אם השחרור יתרחש. הוא כבר לא יתרחש".

"היום, כשנה לאחר הקמת הממשלה, המצב הוא כזה: חוק משאל העם עבר, חוק הלאום אותו הגישה ח"כ איילת שקד מקודם בתמיכת ראש הממשלה, ואני מודה לו על כך. אתמול העברנו בממשלה, לאחר מאבק לא פשוט, את חוק המחבלים. זו השורה התחתונה של הממשלה הנוכחית. אפשר לשאת עוד נאום, ועוד אמירה, ועוד תוכנית. לקרוא לזה במילים היפרדות, התנתקות, התכנסות או היכנעות - השורה התחתונה חשובה: אנחנו עושים, ומי שרוצה לדבר - שידבר", עקץ בנט את לפיד.

בנט המשיך ואמר: "בנוסף לכך, בשבועות האחרונים הצגתי את תוכנית הריבונות - תוכנית שלראשונה אומרת מה טוב לישראל, ומה כן אפשר לעשות - לא תוכנית של הפחדות ובריחות אלא תוכנית של יוזמה. אחזור על זה שוב: מי שבורח מהטרור - הטרור רודף אחריו".

"אני שומע שראש מפלגה אחת אמרה אתמול שאנחנו מהפנטים את העם סביב ההתנחלויות, ראש מפלגה אחרת אמר שהתוכנית שלנו לא ציונית, וראש מפלגה שלישית אמר שזה לא ריאלי. ואני אומר: אתם תמשיכו לתקוף אותנו ואנחנו נמשיך לעשות בדיוק מה שטוב לעם ישראל ומה שהבטחנו לבוחרינו", אמר בנט.

"הצגנו את תוכנית הריבונות לפני הבחירות, התוכנית הזאת מקבלת לאט לאט תמיכה של שרים וחברי כנסת רבים בליכוד. בסקר האחרון של המכון הישראלי לדמוקרטיה, רעיון החלת הריבונות קיבל תמיכה של 43% מהציבור הישראלי - זוהי תוכנית שחוצה מפלגות, והיא תתפוס עוד ועוד אחיזה. הצגתי את התוכנית לראש הממשלה ובקבינט, וגם אם היא לא תקרה מחר - אנחנו לא מפחדים מדרך ארוכה", הוא הדגיש.

"פעם אחת יגידו שזה הזוי, פעם אחת יגידו שזה לא יקרה, פעם אחרת יאיימו שיפרשו מהממשלה אם זה יעבור: אנחנו נמשיך לעבוד. בינתיים הפלסטינים הקימו ממשלת רוצחים בחליפות, אנחנו צריכים לעשות מה שהציונות עשתה כל השנים - לבנות, ליזום, להיות ציונים. הצעתי ליישם את תוכנית הריבונות מגוש עציון תחילה. על גוש עציון יש קונצנזוס מג'ימי קרטר, וזאת יכולה להיות התחלה טובה לקראת ההמשך", סיים בנט את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר