לזכותם של שלושת החטופים

יאיר לפיד מגלה: השבוע פתחתי סידור והתפללתי

שר האוצר ויו"ר יש עתיד גילה השבוע כי בעקבות חטיפת שלושת הנערים, החל לחפש אחר סידור כדי לשאת תפילה לשלומם. "לא התפללתי שש שנים. מאז בר המצווה של הבן שלי לא ביקרתי בבית כנסת, אבל כששמעתי על החטיפה פתחתי סידור והתפללתי" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מתפלל לשלומם. לפיד בבית משפחת שער, השבוע (צילום: פלאש 90)

לראשונה מזה שש שנים פתח השבוע יו"ר 'יש עתיד', שר האוצר יאיר לפיד, סידור תפילה והתפלל לאלוקיו. הסיבה למאורע הנדיר: תפילה לשלומם של שלושת הנערים החטופים.

לפיד, שסירב לחבוש כיפה בהלוויית אביו טומי, לקח את הסידור לידיו שש שנים לאחר שעשה זאת בפעם האחרונה - בבר-המצווה של בנו.

במהלך השבוע ביקר לפיד בביתו של גיל-עד שער, אחד החטופים. הוא ניגש לאמו של הנער, בת-גלים, ואמר: "גם אני לא אוכל להביט במראה אם אדע שלא עשיתי את המקסימום".

לפי הדיווח ב'ישראל היום', יאיר לפיד הוסיף וסיפר לנוכחים: "לא התפללתי שש שנים. מאז בר המצווה של הבן שלי לא ביקרתי בבית כנסת. כשיצא הסיפור של הבנים שלכם, ישבתי והתפללתי".

בציבור החרדי מרגישים כי מאז נכנס לתפקידו, פועל לפיד כדי להצר את צעדם של לומדי התורה, משית גזירות אכזריות נגד עמלי התורה, מקצץ ככל שניתן בתקציבי הציבור החרדי וחוקק את חוק הגיוס בכפיה.

לפיד מתברר, לא מחזיק באמתחתו סידור תפילה נגיש. "הפכתי את הבית לחפש את הסידור של סבא שלי", הוא סיפר לנוכחים והעיד על עצמו עד כמה הנושא היה מרוחק ממנו.

למרות זאת, באווירת האחדות שהשתלטה על העם היהודי, נקודת זכות נזקפת לזכותו של לפיד, כאשר ברגע האמת, הלב היהודי החל לפעום וביקש סידור כדי לשאת תפילה חרישית לשלומם של החטופים.

הוריהם של שלושת החטופים המשיכו בימים האחרונים לבקש מעם ישראל להמשיך ולהתפלל עבור בניהם הנמצאים בשבי. ההורים הגיעו השבוע אל הכותל המערבי בכדי לשאת תפילה עבור בניהם. רחל פרנקל, אמו של נפתלי, ביקשה מקבוצת ילדים שהייתה במקום שלא להישבר גם אם בסופו של דבר הפרשה לא תסתיים בטוב. "הקב"ה לא עובד אצלנו, אבל אל תישברו".

שמות הנערים החטופים לתפילה: יעקב נפתלי בן רחל דבורה. גלעד מיכאל בן בת גלים. אייל בן איריס תשורה.

הורי החטופים בכותל (צילום: בראל אפרים - ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות