מלחמה ב'הבית היהודי'

שטבון תוקף: "נפתלי בנט רוצה שלטון יחיד במפלגה"

קרבות עזים נחשפים במפלגת 'הבית היהודי' בעקבות החוקה החדשה שהציג היו"ר השר נפתלי בנט • ח"כ יוני שטבון קיבל את האומץ ובכריז מלחמה נגד צעדיו של יו"ר המפלגה • "צריך לשים דברים על השולחן", אומר שטבון, "בנט רוצה שלטון יחיד ולהתחמק מבחירת הציבור. זהו מאבק על הדרך" (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
שלטון יחיד. נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

דיקטטורה ב'הבית היהודי': קרבות עזים נחשפים במפלגת 'הבית היהודי' סביב החוקה החדשה שהציג השבוע היו"ר השר נפתלי בנט. חברי כנסת במפלגה זועמים על החוקה אך רובם מפחדים לדבר מחשש לעתידם הפוליטי.

ח"כ יוני שטבון קיבל את האומץ ומכריז מלחמה נגד יו"ר המפלגה: "צריך לשים דברים על השולחן, בנט רוצה שלטון יחיד ולהתחמק מבחירת הציבור. זהו מאבק על הדרך".

הסערה החלה כאשר השבוע הגיש בנט את טיוטת החוקה של המפלגה בה מוצע לתת ליושב ראש המפלגה הסמכות לשבץ בכל חמישייה מועמדים חיצוניים מטעמו גם אם לא מייצגים את רצון הציבור והצבעת המתפקדים.

כמו כן מוצע בחוקה החדשה, מכל מועמד נדרשת תקופת הכשרה של שלושים חודשי חברות במפלגה ורק בידי היו"ר ועל דעתו בלבד היכולת לקצר את התקופה.

גם באשר לתפקידים הביצועיים, לרבות שרים, סגני שרים וראשי ועדות, נתונים בידי היושב ראש ולשיקול דעתו האישי מבלי קשר להרכב הרשימה ורצון הציבור. למעשה, החוקה מעניקה כוח כמעט בלתי מוגבל בידי היושב ראש לעצב רשימה בדמותו.

שטבון מסביר בפתח דבריו על מה המחלוקת: "יש כאן מאבק על הדרך. האם הבית היהודי היא רק מפלגת תחליף ליכוד או תנועה עם ערכים. חוקת בנט היא דריסה ברגל גסה של ערכי הציונות הדתית ופגיעה אנושה באמון הציבור".

"הבית היהודי אינה פלטפורמה עסקית או מיזם סטארט אפיסטי", תוקף שטבון, "זוהי תנועה עם מסורת בת עשרות שנים של כבוד לתורה וכבוד למדינה, תנועת הציונות הדתית. יש מי שמנסה לחסל אותה, את זה אנחנו לא ניתן".

שטבון זועם על ההחלטה להכריז על חוקת המפלגה דווקא בימים אלו בהם הציבור הדתי לאומי מאוחד סביב שלושת החטופים: "מעציב מאוד שבעת שהעם כולו טרוד בשלום החטופים, נפתלי בנט טרוד בעסקונה מפלגתית", אמר שטבון, "זוהי עת למנהיגות ערכית מאחדת, ולא לפלגנות".

לא מפחד לאמר את האמת. ח"כ יוני שטבון (צילום: פלאש 90)

"אבל היות והדיון כבר נפתח", אומר שטבון כשהוא תוקף ללא פחד את נפתלי בנט: "צריך לשים דברים על השולחן. בנט רוצה רשימה בדמותו שתעניק לו שלטון יחיד בבית היהודי ולהתחמק מבחירת הציבור. את זה אנחנו לא נאפשר, חוקת התנועה הדתית לאומית צריכה לשקף את ערכי הציונות הדתית והרכבה האנושי".

ח"כ שטבון מכריז כי "נאבק בכל הכוח כדי לשמור על כוחו של הציבור וזכותו להכריע. אחת מבשורות הבית היהודי בשנתיים האחרונות הייתה פתיחת השורות, החוקה החדשה מבקשת לסגור אותן כאשר הדורמן הוא יו"ר המפלגה".

לסיום מדגיש שטבון כי "הבחירות האחרונות הוכיחו שכל זמן ש- "יש עתיד" ו"התנועה" ברקע, מדינת ישראל חייבת תנועה פוליטית חזקה שנטועה היטב בערכיה של הציונות הדתית - מחוברת לפרירפיה ולעם, מאחדת את הציבור ונאבקת על זהותה היהודית של המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר