קרע: אביגדור ליברמן פורש מ'הליכוד ביתנו'

האחדות בין מפלגת "הליכוד" של בנימין נתניהו למפלגת "ישראל ביתנו" של אביגדור ליברמן מגיעה לסיומה בצל חילוקי הדעות בין השניים על התגובה הישראלית הנדרשת לטרור (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליברמן ונתניהו, בימים של אחדות (צילום: פלאש 90)

קרע במפלגת השלטון: מאז ערב הבחירות האחרונות, לפני כשנתיים, התאחדה סיעת "הליכוד" בראשות בנימין נתניהו עם סיעת "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן, שתי המפלגות רצו יחדיו והתנהלו כמפלגה אחת, אך לא עוד. ליברמן יודיע בצהריים (שני) על פירוק השותפות.

זה מספר שבועות שבין נתניהו לליברמן שורר מתח רב על רקע התגובה הישראלית לרצח שלושת תלמידי הישיבה נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגיל-עד שאער הי"ד, והתגובה הישראלית לירי לעבר ישובי הדרום.

ליברמן דורש מבצע צבאי רחב בכדי להנחית מכה קשה על ראשי החמאס, נתניהו מתנגד וטוען שבשעה כזו צריך לנהוג באיפוק ולא בפזיזות. השניים נפגשו ארוכות אך לא הגיעו לעמק השווה.

אתמול הגיעה העימות לשיא חדש כאשר השניים התעמתו זה עם זה לעיני כל השרים במהלך ישיבת הממשלה השבועית.

העימות בין נתניהו לליברמן החל כאשר השר עמיר פרץ תקף את אביגור ליברמן שביקר בשדרות ואמר את דעתו שצריכים לצאת למבצע צבאי, פרץ אמר: "חברים, אני מוטרד שבאים שרים מהקבינט לחמש דקות, מדליקים את האנשים ונותנים בהם תחושה שיש פתרונות קסם שהממשלה לא בוחרת לנקוט בהם".

ראש הממשלה נתניהו הצטרף לפרץ ואמר: "צריך להימנע מפופוליזם, צריך לפעול בצורה מושכלת ויש שרים שמדברים ומנצלים את המצב כדי לפגוע בממשלה ולפגוע בי".

השר אביגדור ליברמן לא נשאר חייב והחזיר לנתניהו: "אתה האחרון שיכול לדבר על ניצול המצב. עשית מסיבת עיתונאים אחרי הלוויית הנערים, עשית מסיבת עיתונאים לפני הקבינט. אתה לא יכול לדבר על ניצול הזדמנויות להעברת מסרים, אתה זה שדיברת על להיות חזק מול חמאס, אז צריך להיות באמת חזק".

נתניהו השיב לליברמן כשהוא תוקף אותו: "כשאתם מדברים בחוץ על דברים כאלה שמייצרים מחלוקת, אתם שוכחים שיש החלטות שעליהן דנים בפנים, בקבינט. אחר כך, כשמתקבלת החלטה, כולם צריכים להיות שותפים לה ולא לדבר נגדה. ודרך אגב, כדי להיות חלק מההחלטה, אולי כדאי שתבוא לקבינט".

כאמור, בעקבות חילוקי הדעות בין השניים, השר אביגדור ליברמן יודיע במסיבת עיתונאים בצהריים על פירוק השותפות של ישראל ביתנו עם הליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר