דב ליפמן מאיים: ניקח אחריות על הגיור

בעקבות ביטול הדיון ברגע האחרון על הצעת חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן תוקף ח"כ דב ליפמן מ'יש עתיד ומאיים: "אם הכנסת לא תיקח אחריות על הגיור, אנחנו נעשה זאת" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מאיים, ח"כ דב ליפמן (צילום: פלאש 90)

חוק הגיור: בעקבות ההודעה ברגע האחרון על ביטול הדיון בריוויזה על הצעת חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) שנועד להיערך הצהריים (שני) בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת תוקף ח"כ דב ליפמן מ'יש עתיד ומאיים: "אם הכנסת לא תיקח אחריות על הגיור, אנחנו נעשה זאת".

"הגיעו מים עד נפש", אומר ליפמן, "לצערי הרב, היום בוטל הדיון בוועדת החוקה של הכנסת בעניין חוק הגיור. כבר שנים רבות שנושא הגיור נגרר מכנסת לכנסת ואינו מוסדר בחקיקה. משימת הגיור היא חלק בלתי נפרד מקיבוץ הגלויות. אותו קיבוץ גלויות שהביא אותי לכאן, למדינת ישראל ולכנסת ישראל".

"אנחנו לא נחכה יותר", איים הח"כ מ'יש עתיד: "אם הכנסת לא תיקח אחריות על הגיור, אנחנו נעשה זאת" .

"אנחנו חייבים זאת למאות אלפי אזרחים שהגיעו לכאן מכוח חוק השבות ואנחנו חייבים את זה לעצמנו, כמדינה יהודית. לכנסת יש מנדט לפעול ולאפשר לרבני קהילות לחזור ולגייר במסגרת החוק, אבל אם המחוקקים אינם מוכנים לחוקק - נסתדר גם בלעדיהם", הוסיף.

יצוין כי על פי הצעת החוק שח"כ שטרן פועל בכל מרצו לקדם - כל רב עיר יוכל להקים בית דין לגיור ובמוסף שר הדתות יקים מערך גיור ממלכתי שיהיה אחראי על בתי הדין לגיור ויפקח על תהליך הגיור בצבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר