הירי חודש

חמאס הבטיח וקיים: יירוטים באזור אשקלון; צה"ל מבליג

לאחר שהבטיח לחדש את הירי מיד בסיום הפסקת האש, ירה החמאס בשעה 8:00 בדיוק רקטות לעבר אזור אשקלון ועוטף עזה. מערכת "כיפת ברזל" ביצעה מספר יירוטים מוצלחים. קצת אחרי השעה 4:00 נורו 2 פצצות מרגמה לעבר אזור אשכול. בכל האירועים לא דווח על נפגעים ונזק. צה"ל מבליג על הירי (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באב תשע"ד | 08.08.14
(צילום ארכיון: פלאש 90)

ארגון הטרור חמאס הודיע כי אין בכוונתו להאריך את הפסקת האש לאחר השעה 8:00 בבוקר (שישי), ואכן, בדיוק בסיום הפסקת האש נורו רקטות לעבר אזור אשקלון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה בהצלחה רקטה אחת. אין נפגעים או נזק.

בנוסף, מטחים בלתי פוסקים נורו גם לעבר יישובי עוטף עזה. בכל האירועים לא דווח על נפגעים או על נזק. בישראל עדיין לא הגיבו לחידוש הירי באופן רשמי, כאשר כעת נראה כי צה"ל מבליג על הירי.

מוקדם יותר, ארבע שעות לפני מועד הסיום הפסקת האש, נשמעה הלילה אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית אשכול. שתי פצצות מרגמה התפוצצו בשטחים פתוחים. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

עם זאת, ארגון הטרור חמאס הודיע כי לא שיגר את פצצות המרגמה. לדברי גורמים בארגון, "מדובר בטענות שקריות שנועדו לטרוף את הקלפים". בנוסף, חמאס הודיע כי החליט באופן סופי שלא להאריך את הפסקת האש לאחר השעה 8:00.

לדברי בכירים בחמאס, ההחלטה תימסר הבוקר למצרים. "אנחנו מסרבים להאריך את הפסקת האש, וזו ההחלטה הסופית שלנו. ישראל לא הציעה לנו דבר", אמר אחד מנציגי חמאס במשלחת הפלסטינית לקהיר. לדבריו, "ישראל לא הסכימה להסיר את המצור".

כזכור, מוקדם יותר אמר דובר הזרוע הצבאית של חמאס כי הפלגים הפלסטיניים לא יאריכו את הפסקת האש "עד לקבלת תנאינו כולל נמל ימי. הענקנו להנהגה המדינית שלנו את האפשרות לנהל משא ומתן כדי להשיג את הדרישות של העם הפלסטיני, אבל אם זה לא יקרה, אז נפעל".

צופים לעזה, מחכים ל-8:00 (צילום: פלאש 90)

מוקדם יותר הלילה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לרשת "פוקס" האמריקנית כי "אני לא בטוח שהקרב הסתיים". נתניהו התייחס גם להסרת איום מנהרות הטרור ואמר כי "אני חושב שפגענו ביכולות של חמאס במידה ניכרת. הכול תלוי באם הם רוצים להמשיך את הלחימה".

לדברי נתניהו, "לישראל אין שום דבר נגד העם בעזה. למעשה אנחנו רוצים לעזור לעזתים שסובלים מהשלטון הרודני של חמאס". על מספר הנפגעים הרב בצד הפלסטיני אמר ראש הממשלה כי "האבדות האלו אכזריות, אך היו לא מכוונות. ישראל פועלת בצורה כזו - היא תוקפת חמושים, ובשגגה פוגעת בלא חמושים - אבל כשמדובר במחבלים, הם פועלים בדיוק בצורה ההפוכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר