לאחר הפסקת האש

נתניהו מדבר: "לא רציתי הרג וחטיפות של חיילים"

בראיון ראשון מאז הפסקת האש, מסביר ראש הממשלה את ההחלטה שקיבל ללא הצבעה בקבינט הביטחוני: "ברגע שעניין המנהרות טופל - לא רציתי הרג וחטיפות של חיילי צה"ל". נתניהו סירב להתחייב כי הממשלה לא תעלה מסים, והעריך שהשקט יישמר: "הם מבודדים ולא יכולים להבריח נשק" (חדשות,פוליטי מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רה"מ נתניהו (צילום: פלאש 90)

לא רצה עוד חטיפות והרוגים: ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק לחדשות ערוץ 2 ראיון ראשון מאז ההחלטה על הפסקת האש בין ישראל וחמאס, והתייחס למתיחות הגלויה שלו עם יחלק משרי הקבינט, כמו גם לתחושה הביקורתית ברחוב הישראלי כלפי הפסקת האש.

"הוסמכתי לקבל את ההחלטה על הפסקת האש. בסתר ליבם, חלק מהשרים שמחים שלא הבאתי אותה להצבעה" אמר נתניהו בראיון לחדשות סוף השבוע של הערוץ השני. לדבריו של נתניהו, חמאס לא קיבל אף אחד מדרישותיו במסגרת ההסכם שהושג: "נמל, שדה תעופה, משכורות ואסירים - הכל נפל".

"קיבלתי את ההחלטה עם שר הביטחון והרמטכ"ל" אמר נתניהו בהתייחסו להפסקת האש. "היו חריקות בחוץ, אבל בסוף זה התנהל כמו שצריך. צה"ל הלם בחמאס בצורה פנטסטית, אחרי שהשמדנו להם מאות עמדות הם התקבצו לתוך המגדלים. היינו צריכים להכניס את הכוחות למנהרות, וברגע שזה טופל לא רציתי הרג וחטיפות של חיילי צה"ל" הדגיש.

נתניהו עם ראשי רשויות בדרום (צילום: חיים זך, לע"מ)

"הפלסטינים מבודדים ולא יכולים להבריח נשק"

בניגוד להצהרותיו של שר האוצר יאיר לפיד, נתניהו סירב להתחייב שממשלתו לא תעלה את המסים בעקבות הלחימה: "קודם כל צריך להעלות את תקציב הביטחון, יש כמה אפשרויות".

"הייתי בדרום, נפגשתי עם עשרות ראשי רשויות שהביעו אמון ותמיכה באיך שניהלנו את המערכה" אמר נתניהו והעריך כי השקט יימשך זמן רב: "הם מבודדים ולא יכולים להבריח נשק, אבל לא אקבל טפטופים".

"נוצרה כאן מציאות חדשה של מספר לא קטן של מדינות שמזהים את האיומים עליהם והן מתייחסות לישראל כשותף פוטנציאלי ולא כאויב. האם השותפות הזו תביא להזדמנויות? צריך לבדוק את זה בביטחון ואחריות. אין לנו בעיה שהרשות הפלסטינית תיכנס לעזה, יש לנו בעיה שחמאס ייכנס ליהודה ושומרון".

"לא דיברתי עם אבו מאזן ישירות, אבל יש קשרים כל הזמן. אני חושב שזה תלוי יותר במדיניות שהרשות הפלסטינית תנקוט" אמר נתניהו בנוגע לדיווחים על פגישה שקיים אם אבו מאזן בשבוע שעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר