מילר חוזר לכנסת: החרדים לא נפגעו

אלכס מילר חוזר לכנסת לאחר היעדרות ארוכה, ומתייחס לקרע שנוצר בין הקואליציה לחרדים: "המגזר החרדי הצליח לקבל את אותם הדברים שכל מגזר אחר מקבל" (אקטואליה, פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שוב בכנסת. אלכס מילר (צילום: פלאש 90)

עם כינונה של הכנסת הנוכחית, אלכס מילר הפך לחבר-הכנסת בדימוס. ועכשיו הוא חוזר למשכן, בעקבות נצחונו של ח"כ רובי ריבלין בבחירות לנשיאות.

שלא כמו בכנסת הקודמת הח"כ החדש-ישן נכנס לקלחת פוליטית שונה. במוקד: הוויכוחים האינסופיים בין חרדים וחילונים בנושאי דת ומדינה.

בראיון ל"כיכר השבת", התייחס חבר הכנסת אלכס מילר, לתחושת הכאוס של החרדים בנושא חקיקת חוקים. "אני חושב שקודם כל החוקים שעברו הם היו חוקים שצריכים לעבור. אני חושב שאין שם משהו שפוגע ציבור כזה או אחר, זה מאזן בין הדברים שהיו טובים למדינת ישראל לבין הדרישות שהיו גם בעבר. המגזר החרדי בעצם מצליח לקבל את אותם הדברים שכל מגזר אחר צריך לקבל".

מדי כמה ימים עולה שאלת כניסת המפלגות החרדיות לקואליציה, ואם כניסתם הייתה תלויה במילר, שאלה זו כלל לא הייתה עולה לדיון. "אני לא חושב שצריכים לעשות שינויים בקואליציה, אני חושב שהקואליציה הזאת יודעת לתפקד ואני חושב שמה שחשוב זה בעצם לא להכניס את המדינה לתוך איזה שהוא סיבוב נוסף של משברים".

עם פירוק מפלגת 'הליכוד ביתנו' וכישלון מבצע 'צוק איתן', נדמה שהשר ליברמן יו"ר מפלגתו של מילר, עושה ימים כלילות לקראת מערכת הבחירות. כך למשל, ביממה האחרונה עלה שמו של הרב דוד סתיו יו"ר ארגון 'צהר' כדמות רבנית שהוצע לה להתמודד בשורת המפלגה.

מילר לא מכיר את הדיווח. "אני לא נכנס לכל הפניות אם היו או לא היו", אך סבור כי גם לו יש מקום. "שראל ביתנו מתחברת למסורת. אנחנו אף פעם לא אמרנו שאנחנו נגד דת, תמיד אמרנו שאנחנו נגד עסקנות שקיימת בכל הנושא של הדת, ויש לנו ח"כים דתיים, ובנושא הזה אין עניין של חילונים ודתיים, אלא ציבור שיש לו צרכים שונים וצריך לתת מענה שווה לכולם".

זאת אומרת שיש מקום לרב סתיו במפלגה?

"כל חבר במפלגת 'ישראל ביתנו' יכול להתמודד להיות חבר כנסת, באמצעות הוועדה שיש לנו במפלגה", השיב מילר.

מילר נכנס כאמור במקומו של כרמל שאמה-הכהן חבר מפלגת הליכוד שמונה על ידי שר החוץ לתפקיד שגריר ישראל ל-OECD, ובכך מפלגתו קיבלה מנדט נוסף והחלישה את כוחה של מפלגת 'הליכוד'. "אין פה שום תרגיל", הודף מילר את הטענות לתרגיל פוליטי מכוון להחליש את נתניהו יריבו של ליברמן, עד לא מזמן חבר לדרך.

"סליחה, זה לא שעשו משהו שמישהו אחר לא ידע. הדברים האלה לא נעשו מאחורי הקלעים. ההליך עבר דרך ראש הממשלה. כרמל שוחח לא פעם עם ראש הממשלה על הנושא הזה. הפנייה הזאת ממשרד החוץ הייתה עוד בחודש דצמבר, בגלל שהוא עסק בנושאים כלכליים בוועדת הכלכלה באופן מעורר השתאות". הוסיף מילר.

"אני מזכיר שהייתה פנייה אף אחד לא ציפה שראובן ריבלין ייבחר לתפקיד נשיא המדינה וכרמל שאמה-הכהן ייכנס במקומות", אומר מילר, "והרי ידוע שבכלל לא תמכנו בריבלין ולכן אי אפשר להגיד שהיה כאן מהלך אסטרטגי כזה או אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר