"מחטף ציני ומכוער"

חברי כנסת דורשים: לחקור העברת כספים להתנחלויות

חברי הכנסת יצחק בוז'י הרצוג ואיתן כבל פנו למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור העברות כספים להתנחלויות בעקבות תחקיר שחשף כי החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית מעבירה סכומים גדולים להתנחלויות לעומת סכומים קטנים בהרבה שמועברים לפריפריה בדרום ובצפון (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: Miriam Alster פלאש 90)

חברי הכנסת יצחק בוז'י הרצוג ואיתן כבל פנו למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את העברות הכספים להתנחלויות.

ביום שישי האחרון, חשף עיתונאי "ידיעות אחרונות", נחום ברנע, את סכומי הכסף אותם מזרימה החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית להתנחלויות זאת לעומת הסכומים הנמוכים בהרבה אותם היא משקיעה ביישובי הפריפריה בדרום ובצפון.

על פי התחקיר של מכון המחקר "מולד" מתוך כ-200 מיליון שקלים המועברים ליישובים ורשויות מקומיות, כ-150 מיליון מועברים להתנחלויות ביהודה ושומרון וכך לדוגמא הישוב הקטן עלי מקבל תמיכה של כ-10 מיליון שקל - מיליון שקל יותר מכל יישובי המועצה האזורית גולן.

בעקבות התחקיר פנו יו"ר האופוזיציה ח"כ בוז'י הרצוג ויו"ר סיעת העבודה ח"כ איתן כבל למבקר המדינה יוסף שפירא וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לחקור את הדברים.

"הנתונים העולים מתחקיר זה חושפים תמונת מצב מדאיגה ביותר של אפליה תקציבית בוטה ושיטתית כלפי יישובים בצפון ובדרום הארץ לעומת יישובים הממוקמים מעבר לקו הירוק", כותבים הרצוג וכבל.

"אנו רוצים לזעוק את זעקתם של תושבי הפריפריה של מדינת ישראל, תושבי הצפון ותושבי הדרום", כותבים הרצוג וכבל, "שמעל לראשם מתבצע מחטף כלכלי ציני ומכוער המונע מהם קבלת תקציבים המגיעים להם בדין כדי לפתח את יישוביהם, את התשתיות באזורם, למשוך אוכלוסייה חדשה ולשפר את איכות חייהם. אנו רוצים לזעוק בשמם נגד חוסר ההוגנות הבוטה וחוסר הבושה שעולה מחלוקת המשאבים של החטיבה להתיישבות".

לטענת הרצוג וכבל "על פי הנתונים שנחשפו בתחקיר הפכה החטיבה להתיישבות לצינור שבו משתמשת הממשלה להעברת כספים שאינם נתונים תחת שום פיקוח מתוך שיקולים שאינם עולים בקנה אחד עם האינטרס הציבורי".

"האפליה בין תושב לתושב יצאה משליטה ויצרה מצב בלתי נסבל של מעמדות שבו קבוצה אחת של אזרחים שווה יותר מהקבוצות האחרות. אנו קוראים לבדיקה מקיפה של התנהלות החטיבה להתיישבות כפי שנחשפה בתחקיר", מסיימים הרצוג וכבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר