הצעה מפתיעה

היוזמה של א-סיסי: הקמת "מדינת עזה" בשטח סיני

נשיא מצרים, הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי, מפתיע ביוזמה מצרית חדשה לשלום. לפי הדיווח ב'גלי צה"ל', א-סיסי הציע לאבו מאזן כי מצרים תיתן 1600 קילומטר רבוע משטחה בסמוך לרצועת עזה ושם תוקם המדינה הפלסטינית בשליטת הרשות. אבו מאזן לא השתכנע ודחה את הצעה על הסף (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי (צילום: חשבון plus.google של Abdelfattah Elsisi‏)

נשיא מצרים, הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי, מפתיע ביוזמה מצרית חדשה לשלום, אותה הציע לנשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

לפי הדיווח ב'גלי צה"ל', א-סיסי הציע לאבו מאזן כי מצרים תיתן 1600 קילומטר רבוע משטחה בסמוך לרצועת עזה, גודל שטח שיכפיל את גודל הרצועה פי חמישה מגודלה כיום.

בשטח העצום הזה תוקם המדינה הפלסטינית שתהיה בשליטתה המוחלטת של הרשות הפלסטינית, שתהיה מפורזת ואליה ישובו הפליטים הפלסטינים.

בנוסף להקמת המדינה הפלסטינית בשטח המדובר, בערים הפלסטיניות בשטחים תכונן אוטונומיה והרשות הפלסטינית תהיה זו שתנהל בהן את חיי היום יום.

בתמורה להצעה המצרית הנדיבה, אבו מאזן יוותר על תביעתו לחזרה לגבולות 67', מה שיקל על מציאת פתרון למחלוקת הגבולות בין ישראל והפלסטינים.

לפי הדיווח בגל"צ, א-סיסי ניסה לשכנע את אבו מאזן לקבל את היוזמה בכל מיני דרכים, בין היתר אמר לו כי הוא כבר בן 80 ואם הוא לא ייקח את ההצעה הבא אחריו יאמץ אותה, אך אבו מאזן סרב להשתכנע ודחה את ההצעה.

יצוין כי תוכנית דומה הועלה בעבר על-ידי גורמי אקדמיה בישראל וכן על-ידי ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר גיורא איינלד, אלא שאז מצרים הייתה זו שדחתה את התוכנית וכעת נשיא מצרים עצמו מציע אותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות