נפתלי בנט ניצח: החוקה אושרה ברוב גדול

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט רושם לעצמו ניצחון חשוב לאחר שוועידת המפלגה אישרה ברוב גדול את חוקת המפלגה החדשה למרות התנגדות חלק מחברי הכנסת (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ניצח. נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

הבית של בנט: לאחר מאבק ועידת מפלגת "הבית היהודי" אישרה אמש (רביעי) ברוב גדול את השינויים בחוקת המפלגה כפי שהוביל יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, מתוך מטרה לשנות את אופייה של המפלגה כך שתתאים להיות מפלגת שלטון.

השינויים המרכזיים בחוקה שעוררו התנגדות בקרב חלק מחברי הכנסת של המפלגה, קובעים כי ליו"ר המפלגה יש אפשרות לשריין מקום למועמד המועדף עליו בכל חמישייה ברשימה של המפלגה לכנסת.

עוד קובעת החוקה כי כדי להשתתף בבחירות הפנימיות יש צורך בחברות של 13 חודשים לפחות, וכדי להתמודד בבחירות יש צורך ב-25 חודשי חברות, כאשר בכוחו של היו"ר לקצר עבור מועמד מסוים את זמן החברות. בנוסף קובעת החוקה כי גם חילונים יוכלו להתמודד על מקום ברשימת המפלגה.

החוקה החדשה עוררה התנגדות בקרב חלק מחברי הכנסת שטוענים כי בנט הקנה לעצמו סמכויות שיאפשרו לו לשנות את הבית היהודי כך שתהיה ליכוד ב' ולא מפלגה דתית לאומית.

אחד המתנגדים לחוקה החדשה, ח"כ יוני שטבון, גייס יחד עם ח"כ מוטי יוגב כ-300 חתימות של חברי מפלגה כדי שתערך הצבעה חשאית על החוקה, אך לבסוף נערכה הצבעה גלויה לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה על הקמת ועדה שתכניס שינויים בחוקה.

יו"ר סיעת "הבית היהודי", ח"כ איילת שקד, אמרה הבוקר בראיון ל"גלי צה"ל" בהתייחסה לעימות שנוצר מול "האיחוד הלאומי" כי "אני בטוחה שנמצא גם את המנגנון הפוליטי והמפלגתי כדי לאחד את המפלגות האלה למפלגה אחת".

"'לבית היהודי' יש היום חוקה. כל 10-20 שנה משנים אותה, מתאימים אותה לצרכים. בסך הכל עשינו בה שינויים ותיקונים. החוקה היא לא תורה מסיני", הבהירה שקד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר