בדרך לראשות הממשלה?

בנט: "חלק מהציבור החרדי מאמין בדרך הבית היהודי"

השר נפתלי בנט טוען כי חלקים בציבור החרדי מאמינים בדרך של הבית היהודי וכי ישמח שהחרדים יצטרפו לקואליציה. "מעולם לא הייתי אויב וצורר החרדים", טוען בנט • האזינו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

לקראת בחירות? יו"ר 'הבית היהודי' ושר הכלכלה נפתלי בנט, האיש החזק ביותר בציונות הדתית, שמצליח להקפיץ את מפלגתו בסקרים עד ל-19 מנדטים, מתייחס הבוקר (שני) להצלחה הגדולה וטוען כי היא מגיעה גם בעקבות חלק מהציבור החרדי שמאמין ב'הבית היהודי'.

בראיון למרדכי לביא בתוכניתו 'שמונה עד עשר' ברדיו "קול ברמה", התייחס בנט לסקרים האחרונים שמחמיאים לו ומעניקים למפלגה שבראשה הוא עומד בין 16 ל-19 מנדטים.

"עכשיו אנחנו רוצים לומר בוקר טוב למועמד לראשות הממשלה, נפתלי בנט", פתח לביא את הראיון. בנט אמר בתגובה: "אני לא רואה את זה ככה, אנחנו בהחלט מפלגה שהולכת וגדלה אבל צריך לעשות את הדברים לאט ולהיבנות".

"אני מאד מאד שמח שציבורים גדולים בעם ישראל הולכים ומתקרבים ל'בית היהודי', כולל אגב הציבור החרדי. יש חלקים בציבור החרדי שמאמינים בדרך של הבית היהודי, בדרך של היושר, של אמירת האמת, של לחימה על העקרונות ואני שמח מאד שזה גם מתבטא בזה", אומר בנט.

בנט נשאל האם הוא חותר לראשות הממשלה, והשיב: "אני אומר עוד פעם, לא. אנחנו חותרים להשתתף בהנהגת המדינה. זו לא איזושהי אובססיה לתפקיד הזה. מה שחשוב זה שכל יום נקום בבוקר ונדע שאנחנו עושים טוב למדינת ישראל, לעם ישראל, לארץ שלנו".

"אני חושב שבקדנציה הנוכחית עם 12 מנדטים שלנו אנחנו הרבה פעמים הבאנו לידי ביטוי עוצמות של 30 מנדטים, אם זה בתהליך המדיני שבלמנו טעויות קשות ואם זה במניעת שחרור מחבלים. בהמון המון אזורים אנחנו מצליחים לחולל שינויים כאילו אנחנו מפלגה של 30 מנדטים", הוסיף בנט.

"אתה חושב שאתה בנוי, שאתה מתאים לתפקיד הזה של 'ראש הממשלה'?", נשאל בנט, והשיב: "אני חושב שזה לא היעד העיקרי, הדבר העיקרי זה באמת להתעסק במה שצריך פה לעם שלנו".

בהמשך הראיון השיב בנט כי הוא ייתן לעם להחליט האם הוא מתאים לתפקיד. "יש פה תהליך לימוד. אני רואה את ראש הממשלה ורואה את כל מערך הלחצים הבלתי נתפס ואת האחריות הכבירה. אין לנו עוד מדינה יהודית, זו לא עכשיו איזו מדינה קטנה באירופה שאין עליה מלחמות. יש פה איומים מאד גדולים והאחריות על ניהול מדינה כזאת היא האחריות הגדולה ביותר שיש בעולם שלנו, להערכתי".

באשר לאפשרות של כניסת חרדים לקואליציה אומר בנט: "אני ישמח מאוד לראות את החרדים מצטרפים לקואליציה, כל דבר עדיף מבחירות, אומנם מבחינת המפלגה שלי - בחירות יועילו - אבל מבחינת המדינה זה רע מאוד, אנחנו עוד לא סגרנו שנתיים ולכן אני נגד בחירות".

בנט נשאל האם הוא מרגיש שהקשרים שלו עם המפלגות החרדיות מתחממים אחרי תקופה שהוא היה נחשב כאויב הגדול של המגזר: "אני חושב שמעולם לא הייתי אויב וצורר החרדים, אני חושב שחלק מהאנשים הפוליטיים בקרב הציבור החרדי, ובתקשורת החרדית רצו להפוך אותי לכזה".

באשר לקשר שלו עם הפוליטיקאים החרדים אמר בנט: "אני בקשר עם חלקם, עדיין אני חייב להודות, נוצא איזשהו חסם, אני מקווה שבחודשים הקרובים נוכל לפתוח את החסם הזה, אני רואה בכולם בני ברית, ורוצים לעבור וצריכים לעבור, אני מקווה שהזמן ירפא".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות