דיסקין מגבה את בנט: "ראוי לשבח"

ראש השב"כ לשעבר, יוצא להגנת השר נפתלי בנט בעימות יעלון: "ישיבות הקבינט נשלטות על ידי שר הביטחון ורה"מ, העובדה שבנט ירד לשטח ואיתגר את רה"מ ראויה לשבח" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

מאבק בממשלה: ראש השב"כ לשעבר יובל דסקין מגבה את יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט במאבק האחרון שלו נגד שר הביטחון משה בוגי יעלון.

"מדוע העימות בין בנט ליעלון חשוב לציבור בישראל?" כותב הבוקר (רביעי) יובל דיסקין "בשנים האחרונות ישיבות הקבינט הפכו להיות אירוע הנשלט לחלוטין על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון. אלו שולטים בנושאי הדיונים, בסדר היום ואף ברמת המודיעין ובמידע הזורם לחברי הקבינט בנושאים השונים שעל הפרק. כל זמן שהדיון הוא לשם דיון אך לא לשם הצבעה - חברי הקבינט אינם "נספרים" בדרך כלל על ידי השניים".

דיסקין הוסיף וגיבה את בנט: "העובדה שחבר הקבינט בנט החליט לא לסמוך על מנגנוני העדכון והעברת המידע הקיימים, נקט יוזמה, ירד לשטח, למד את הנתונים והגיע מוכן לישיבת הקבינט ואף איתגר את ראש הממשלה, שר הביטחון ושאר חברי הקבינט – ראויה בעיניי לשבח, לבטח אם אכן הייתה הסיבה העיקרית לכך שאיום המנהרות ההתקפיות עלה לדיון רציני שתוצאתו הריסת רבות מהן.

באשר למנהרות כותב דיסקין: ניתן להעריך בסבירות גבוהה כי נכונה טענת השר בנט כי לולא התעקשותו לא היה מובא הנושא לדיון, וכי ראש הממשלה ושר הביטחון היו מנסים להטות את הדיון להפסקת אש ללא מבצע קרקעי להריסת המנהרות".

לסיום דואג דיסקין לגנות את אביחי רונצקי החשוד בהדלפת מידע לבנט בזמן המלחמה: "אני מגנה כל הדלפת מידע ללא אישור על ידי חיילים וקצינים בסדיר, בקבע ובמילואים בין אם "אנשי שלומו" של השר בנט ובין אם לאו וקורא לנקוט מולם ביד קשה באם יוכח שהדליפו ללא אישור.

"לא פחות חשוב מכך - חייב להיבנות תהליך אשר יאפשר מחד לחברי הקבינט לקבל את כל המודיעין והמידע לו הם זקוקים לצורך השתתפות אפקטיבית בדיוני הקבינט ובהצבעותיו ומאידך - יחייב את חברי הקבינט לשמור בסוד את המידע הרגיש אליו הם נחשפים ויפעיל מולם סנקציות במידה ולא יפעלו בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר