נתניהו ולפיד ייפגשו לדון על התקציב

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום עם שר האוצר יאיר לפיד בניסיון לגבש את ההסכמות ביניהם על תקציב המדינה בצל המחלוקת על התוספת שתקבל מערכת הביטחון (כלכלה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ולפיד (צילום ארכיון: פלאש 90)

לקראת הסכמה? ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום (ראשון) עם שר האוצר יאיר לפיד בניסיון לגבש את ההסכמות ביניהם על תקציב המדינה בצל המחלוקת ביניהם, שעדיין נותרה בעינה, על התוספת שתקבל מערכת הביטחון.

בסוף השבוע דווח בכלי התקשורת כי מערכת הביטחון תקבל תוספת של שישה מיליארד שקל, אך שר הביטחון בוגי יעלון מיהר לצנן את האווירה האופטימית והבהיר כי "כרגע אין דיל. לא נסגר דבר לגבי תקציב הביטחון. לא הגיעו להבנות, אין סיכומים. הדיון עדיין בעיצומו".

לפיד עורר אמש את זעמם של העיתונאים לאחר שזימן אותם בעיצומה של השבת כדי למסור הצהרה קצרה שנמשכה קצת יותר מדקה וחצי ולאחר מכן הועלתה במלואה לדף הפייסבוק שלו בלא שהיו בה חידושים דרמטיים.

לפיד אמר לכתבים כי הוא מגיש תקציב חברתי הכולל את חוק מע"מ אפס שבו לא יועלו מסים והוא יכלול מעדים נוספים בחינוך, בבריאות, ברווחה ובדיור.

ראש הממשלה בירך גם הוא את הודעת דירוג האשראי ואמר כי "זו תוצאה של המדיניות הכלכלית האחראית שאנחנו נוקטים בשנים האחרונות. עלינו להמשיך ולשדר לשווקים הבינלאומיים שאנחנו מתכוונים להמשיך במדיניות אחראית זו כדי שדירוג האשראי של ישראל יהיה גבוה. זהו דבר שיש לו השפעה רבה על יציבות ושגשוג המשק שלנו".

כאמור, בשלב זה המחלוקת על תקציב 2015 מתמקדת בדרישת משרד הביטחון למתן תוספת תקציבית של 11 מיליארד שקל. במידה והתקציב יגדל בשישה מיליארד שקל יידרש קיצוץ של 1.3 מיליארד שקל מהתקציב לצד הגדלת יעד הגירעון ל-3.4 אחוזים מהתוצר.

נתניהו הפעיל לחץ על לפיד שדרש להעלות את תקציב הביטחון ב-2.5 מיליארד שקל בלבד, אך בסביבתו רמזו כי אם יהיה מדובר בתוספת חד פעמית למטרה ייעודית ייתכן ולפיד יסכים לתוספת גדולה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר