"האיסלאם הקיצוני רוצה לשלוט"

נתניהו נאם באו"ם: "חמאס ודאעש - ענפים של אותו עץ רעיל"

"באתי לחשוף את השקרים שהושמעו מעל דוכן זה כנגד המדינה שלי" פתח רה"מ את נאומו בעצרת הכללית של האו"ם ואמר כי לחיילים הישראלים מגיעה הערכה מכל העולם. בהמשך: האשים את אבו מאזן בהכחשת שואה, השווה בין חמאס ודאעש וגם שלף את הגימיק השנתי: תמונת ילדים לצד משגר רקטות בעזה (חדשות)

נתניהו והגימיק השנתי (צילום מסך)

ישראל מגיבה לנאום אבו מאזן: ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (יום שני) את נאומו בכינוס העצרת הכללית של האו"ם. נאומו של נתניהו התקיים מספר ימים לאחר נאומו של נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בו האשים את ישראל ברצח עם במסגרת מבצע צוק איתן.

"אני מגיע מירושלים כדי לדבר בשם העם שלי. באתי לחשוף את השקרים שהושמעו מעל דוכן זה כנגד המדינה שלי" פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו את נאומו. "האיסלאם הקיצוני לא מרחם על אף אחד, אף דת ועל אף קבוצה אתנית. האיסלאם הקיצוני הוא כמו סרטן שאם לא מטפלים בו הוא גדל".

"חמאס הוא דאעש - ודאעש הוא חמאס" הוסיף ראש הממשלה. "אלה הם שני ענפים של אותו עץ רעיל. הנאצים האמינו בגזע העליון, האיסלאמיסטים מאמינים בדת עליונה".

"הייתם נותנים לדאעש להעשיר אורניום?"

"האם הייתם נותנים לדאעש להעשיר אורניום או להשיג טילים בין-יבשתיים? לא. אז אל תתנו גם לאיראן לעשות זאת. כן, צריך לנצח את דאעש - אבל להילחם בדאעש ולהניח לאיראן להפוך לכוח גרעיני, פירושו לנצח בקרב אך להפסיד במלחמה".

בהתייחסו למבצע "צוק איתן" אמר ראש הממשלה: "ישראל הגנה על עצמה בצדק מול איום הרקטות והמנהרות. אנו מצרים על כל אזרח פלסטיני שנהרג, ישראל עשתה הכל כדי למזער את הפגיעה באזרחים - חמאס עשה הכל כדי להגביר את הפגיעה באזרחים והשתמש בהם כמגן אנושי".

"אף מדינה בהיסטוריה לא עשתה כל כך הרבה כדי למנוע פגיעה באזרחי האויב כמו ישראל. חיילי ישראל ראויים להערכה מכל העולם" הצהיר נתניהו מעל דוכן האו"ם.

בשלב זה, הציג נתניהו ליושבי האולם תמונה של ילדים פלסטינים המשחקים סמוך למשגר רקטות של ארגון חמאס. "גבירותי ורבותיי, זהו פשע מלחמה. ישראל השתמשה בטילים שלה כדי להגן על ילדים - החמאס השתמש בילדים כדי להגן על הטילים שלו".

"כולם דאגו בשנה שעברה בנוגע לנשק הכימי בסוריה. לאובמה מגיע קרדיט רב על הובלת המהלך להוצאת הנשק הכימי מסוריה. תארו לעצמכם אם דאעש היה מחזיק בנשק כימי ועכשיו נסו לדמיין אם איראן מחזיקה בנשק גרעיני. הייתם נותנים לדאעש להעשיר אורניום ולבנות מתקן למים כבדים? לא הייתם רוצים שזה יקרה. אם זה יקרה, ברגע שאיראן תייצר פצצה כל מתקפת הקסם הזו והחיוכים ייעלמו".

נתניהו התייחס גם לנשיא איראן חסן רוחאני ש"בכה בכי תנינים נגד המלחמה בטרור העולמי". לדברי נתניהו: "אולי כדאי שהוא ידבר עם מפקדי משמרות המהפכה ולבקש מהם להפסיק את מתקפות הטרור על שני תריסרי מדינות וחמש יבשות. הבכיינות של נשיא איראן שהציג כאן באו"ם יכולה להירשם כהצגה הכי צבועה שראינו כאן מעולם".

בנוגע לנושא הפלסטיני אמר ראש הממשלה: "יש לנו הזדמנות היסטורית. מדינות ערב חולקות את אותן סכנות כמו שלנו. איראן גרעינית והאיסלאם הקיצוני. האתגר שלנו הוא להפוך את ההזדמנות הזאת לשיתוף פעולה שיוביל לשגשוג במזרח התיכון. נוכל לפתח פרויקטים של מים, אנרגיה ועוד. השותפות יכולה גם להוביל לשלום בין ישראל לפלסטינים".

"כדי להשיג את השלום, עלינו לא רק להסתכל לרמאללה וירושלים אלא לקהיר, אבו דאבי, ריאד ועוד. המעורבות של מדינות ערב, אלו שמוכנות להביע תמיכה בכל המישורים, תוביל להצלחה. העם הישראלי הוא לא כובש באדמתו. אני מוכן לפשרה היסטורית. אני רוצה שלום כדי להשיג עתיד טוב יותר לעמנו".

"ישראל נסוגה מלבנון ומעזה ונוצרו שני ארגונים קיצוניים שירו עשרות אלפי טילים על ישראל. הסכנות הביטחוניות האלה חמורות יותר היום. המזרח התיכון נמצא במצב של כאוס והאיסלאם הקיצוני משתלט על מדינות שמשטרים נפלו בהן. המרחק בין קווי 67' לפרברי תל אביב הוא כמו מבניין האו"ם לטיימס סקוור" אמר ראש הממשלה.

ליברמן: אבו מאזן איבד את הלגיטימציה

בנאומו שעורר את זעמם של בכירים ישראלים רבים, טען אבו מאזן כי ישראל החליטה להרוס את התקווה לשלום. "הכיבוש הישראלי הוא צורה מכוערת של טרור בינלאומי. ב-2012 הזהרתי שהכוח הכובש מתכנן "נכבה" חדשה נגד הפלסטינים - אני קורא לכם למנוע אותה ולתמוך בייסוד מדינה פלסטינית".

שר החוץ אביגדור ליברמן שיצא עם נתניהו לאו"ם אמר היום: "אבו מאזן איבד קשר למציאות. נאומו היה מסר של שנאה להתלהמות, וזה מבהיר כי אין לו כוונה לעשות שלום עם ישראל".

"אני לא בטוח שיש לו לגיטימציה לדבר בשם הפלסטינים" הוסיף ליברמן. "ברור שאין לו שליטה על עזה ויש לי ספקות לגבי הסמכות שלו. אולי הנקודה האחרונה זה הבעיה איתו שהוא תמיד נעלב וזוכר את כל ההעלבות כלפיו מאז שהוא נולד. זו לא דרך לבנות אמון עם השותפים שלך".

צפו: המתקפה החריפה של ליברמן על אבו מאזן (צילום: מתוך ynet)

דקות לפני נאומו, העלה ראש הממשלה נתניהו תמונה לדף הפייסבוק שלו, בו הוא נראה בבניין האו"ם, דקות לפני הנאום בפני העצרת הכללית של האו"ם, כשהוא אוחז בידו מה שנראה כ"גימיק" החדש שלו לנאום.

כזכור, הגימיק האחרון ששלף נתניהו באו"ם היה ציור הפצצה המפורסמת בנוגע לאיום הגרעין האיראני, גימיק שהצליח לפרסם את הנאום בכל העולם. ייתכן ונתניהו מתכנן גם הפעם גימיק דומה.

ראש הממשלה קודם נאומו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר