ציפי לבני ויאיר לפיד מציגים: ברית חדשה

יו"ר 'התנועה' ציפי לבני חושפת כי הקימה ברית חדשה עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, שמטרתה להניע את התהליך המדיני. לפיד הוסיף כי בנושאי דת הם שותפים גם עם ליברמן (פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
לפיד ולבני (צילום ארכיון: Alex Kolomoisky - פלאש 90)

הברית החדשה: בעוד הקואליציה נראית מפולגת וכל סיעה מדברת בחירות, יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ויו"ר 'התנועה' ציפי לבני, החליטו לפעול בנושא המדיני כסיעה אחת בת 25 חברי-כנסת, 19 מ'יש עתיד' ושישה מ'התנועה', כאשר בנושאי דת יצטרף אליהם גם אביגדור ליברמן עם 12 המנדטים שלו.

את דבר הברית החדשה חושפת שרת המשפטים ציפי לבני בראיון ל"ידיעות אחרונות" שיפורסם ביום שישי הקרוב.

החזית המשותפת הוקמה בעקבות כך שבשתי הסיעות ישנם חברי כנסת שאינם מרוצים מהמתרחש בזירה המדינית, וזאת בניגוד לעמדתם האישית - שמאלנית. הם איימו, דרשו, וראשי הסיעות החליטו על הנעת התהליך המדיני באופן מיידי.

לבני סיפרה כי "בתקופה האחרונה היו לי שיחות עם יאיר לפיד. אני אומרת כאן דברים על דעתו. במושב הכנסת שמתחיל בשבוע הבא נייצר חזית אחת בממשלה ובכנסת בנושא המדיני, גוש אחד, 25 מנדטים. יחד בעד הסדר מדיני, יחד נגד הדני-דנוניזם ונגד הלאומנות".

לפיד אישר את דבריה: "אנחנו בשיתוף פעולה מאוד הדוק בשני הנושאים", והוסיף: "בנושאי דת אנחנו שותפים גם עם ליברמן".

החלטה זו מגיעה רגע אחרי שמקורבי ראש הממשלה חשפו כי בכוונתו להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה וזאת בכדי להגיע לבחירות, שלפי הנראה צפויות בשנה הקרובה, מוכן.

מקורבי ראש הממשלה צוטטו כאומרים כי "בהתחשב בעובדה שהמועמדים מוכרים היטב לחברי התנועה, הדבר הנכון ביותר הוא להכריע בהקדם בעניין מנהיג התנועה ולא להכניס את המפלגה למאבק פנימי ארוך ומיותר".

היום יכנס נתניהו את ראשי הסיעות, ליברמן, בנט, לפיד ולבני, במטרה להגיע להסכמה על אי פירוק הקואליציה. ראש הממשלה חושש מפירוקה בעקבות החלטתו לעשות יד אחת עם החרדים בנושא חוק הגיור שעבורם הוא "סדין אדום" ואילו עבור מפלגת 'התנועה' הוא "הדגל", והורה לא לקדמו בממשלה.

נתניהו הוסיף והבהיר כי באם הצעת החוק תעלה במליאת הכנסת, הוא יתנגד לה.

בעקבות כך נשמעו איומי פרישה מצד גורמים בסיעת 'התנועה', כמו מציע החוק, חבר הכנסת אלעזר שטרן שאמר זאת במפורש והסיף למתוח ביקורת נוקבת כנגד רש הממשלה ואמר כי במידה ורמת אמינותו תישאר בדרגתה בזמן האחרון, אין לסיעתו מה לחפש בקואליציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר