ראיון מיוחד • צפו

יולי אדלשטיין רומז: מאמר בעיתון 'הארץ' הסית לפיגוע

יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין, בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" מדבר על הכל • על יהודה גליק: "התנקשות טרוריסטית שפלה בגלל דעותיו" ורומז כי מאמר בעיתון 'הארץ' הסית לפיגוע • על מושב החורף: "לא צופה בחירות" • מתנגד לחוק הגיור ולחוק ישראל היום ועוקץ את הח"כים החרדים: "לא צריכים גימיקים" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ראיון מיוחד: יושב ראש הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין, הוא בין הבכירים היחידים במדינת ישראל שזוכה להערכה בקרב הציבור החרדי והפוליטיקאים החרדים, לאחר שפעם אחר פעם הוא שומר על הזכויות של הציבור החרדי בכנסת ושומר על קשר הדוק עם חברי הכנסת החרדים.

בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" הוא מדבר על הניסיון לרצוח את מי שהיה הדובר שלו יהודה גליק, על חוק הגיור ו'ישראל היום', על החרמת הציבור החרדי בממשלת נתניהו, האם אנו לקראת בחירות ועל מושב החורף שנפתח.

בפתח הראיון מדבר יו"ר הכנסת על יהודה גליק, מי שבעבר שימש כדובר שלו וכעת מאושפז בבית החולים במצב קשה מאוד, לאחר שמחבל ירה בו במרכז מורשת בגין: "כאב עצום, בוודאי שאיחולי החלמה מהירה, וגם - אתה יודע - זה צירוף מקרים מזעזע, כמה שעות לפני שהתנקשו ביהודה בגלל דעותיו, פתחתי את הטקס לזכרו של השר רחבעם זאבי הי"ד, ובסך הכל העניין הוא אותו עניין, התנקשות טרוריסטית שפלה בגלל דעותיו ולצערי הרב זה כנראה המקרה השני בתולדות המדינה, כדאי לשים לזה לב".

שאלנו את אדלשטיין על מי הוא מטיל את האחריות, על גורמי הימין או על הרשות הפלסטינית: "קודם כל האשמה המידית היא על אותו רוצח שפל שחוסל, וטוב שכך, לא נראה אותו עם ה'וי' באולם בית המשפט.

יו"ר הכנסת אדלשטיין בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן (צילום: שלומי כהן)

"אבל באופן כללי - אני חייב לומר לך - גם מבחינת אכיפה בירושלים בוודאי שעכשיו ביתר שאת חייב לעשות את כל המאמצים, כי ההתקוממות הכביכול עממית הזאת תמיד מביאה פיגועי טרור".

יושב ראש הכנסת מדגיש שגם יידוי אבנים יכול להביא לרצח: "אסור לשכוח שלאותה תוצאה יכל להגיע נער או ילד שזורק אבן על מכונית שנוסעת".

אדלשטיין מאשים ותוקף את המאמרים בימים האחרונים נגד אנשי הימין כשהוא יוצא במיוחד נגד מאמר של אורי משגב ב'הארץ' שכתב אתמול בבוקר על אנשי הר הבית: "ושמישהו ינסה לעצור אותם".

"כל ההסתה כולל המאמרים שהופיעו לפני הפיגוע, אני מדבר גם על המאמר בעיתון 'הארץ', 'מי יעצור אותם?' שאל המחבר הדגול של המאמר, הנה יש מי שיעצור אותם, כנראה המחבלים של הג'יהאד האסלאמי", אומר אדלשטיין.

"אני לפחות לא צופה בחירות"

השבוע נפתח מושב החורף של הכנסת, אדלשטיין מספר ל"כיכר השבת" על המושב הצפוי: "כנס החורף של הכנסת נפתח באווירה מאוד חמה למרות שזה חורף, וצפויים לא מעט חוקים שיעוררו מחלוקת. תמיד יש הפתעות אבל אני לפחות לא צופה בחירות במהלך המושב הזה".

אדלשטיין: "רוצח שפל שחוסל, וטוב שכך, לא נראה אותו עם ה'וי'" (צילום: שלומי כהן)

מושב החורף נפתח בסערה בעקבות חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן, חוק אליו מתנגדים גדולי ישראל החרדים, אדלשטיין עצמו אומר כי גם הוא לא תומך בחוק: "אני חושב שצריך להביא פתרונות, המצב הנוכחי לא מביא את הפתרונות, אני מדבר בפתרונות במסגרת ההלכה, לדעתי אין צורך אמיתי בחוק, אפשר להגיע לתוצאה אפילו יותר טובה על ידי מספר פעולות שהצעתי לכל המעורבים, כולי תקווה שהשכל הישר יגבר".

אתה מבין את האמירה של הרבנים הראשיים שחוק הגיור יביא לקרע בעם היהודי?

"החוק הזה כמו שאמרתי יש בו כמה ניסוחים בעייתיים, אבל לא הייתי מרחיק לכת עד קרע בעם היהודי, העם יהודי ידע תקופות קצת יותר קשות מחוק גיור, יחד עם זה, במקרים כאלה אני שואל 'מה אתה מציע?', אני אומר את זה גם כשר הקליטה, שלא יגידו שהכל בסדר".

חוק נוסף שעומד לעלות בשבוע הבא למליאת הכנסת הוא חוק 'ישראל היום', החוק שמאיים על קיומו של הבייבי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאלנו את אדלשטיין מה דעתו על החוק: "אני מאוד מקווה שהוא לא יעלה, עובדה שהחוק הזה נמצא כבר כמה חודשים ב'צנרת' של הכנסת ולא עלה עד היום.

"אני גם לא מסתיר את דעתי, אני חושב שמאבק בכלי תקשורת זה או אחר, גם אם הוא לא מוצא חן בעיניך, באמצעות החקיקה או רוב מקרי בכנסת זו לא צורה ראויה".

"יחסי העבודה שלנו מעולים", אדלשטיין וח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90)

בימים האחרונים נראה שראש הממשלה בנימין נתניהו מתקרב אל הציבור החרדי, או אולי מנסה להתקרב, שאלנו את אדלשטיין האם הוא חושב שהקרע עם החרדים נמצא לקראת סיום: "אני חושב שכל קרע הוא לא בריא, אבל מילא שהקרע הוא על רקע אידאולוגי, אבל מבחינת הליכוד והחרדים אני חושב שכדאי מאוד לחשוב איך חוזרים למציאות של תוצאות בחירות יותר ברורות".

"אני מניח שרוב הבוחרים, לא כל הבוחרים אבל רוב, שמצביעים ליהדות התורה וש"ס היו רוצים לראות ממשלת ליכוד, ממשלת ימין בשלטון והקרע הנוכחי מפריע לתחושה הזאת".

לקראת סיום הראיון, יושב ראש הכנסת בוחר לפרגן לחברי הכנסת החרדים בעקיצה: "עם קצת עקיצה אני אגיד, שאף אחד מהם לא זקוק לגימיקים ועשיית שטויות כדי להתבלט בכנסת, הם כולם מכירים את העבודה, יחסי העבודה שלנו מעולים, אני מאוד מקווה שגם הם מרגישים כך".

מאז ממשלת נתניהו השלישית, הציבור החרדי רואה במשכן הכנסת כמקום שרודף אותו, חוק הגיוס, חוק הגיור, חוק מע"מ אפס ועוד, אדלשטיין דוחה את האשמות: "אני אחראי על הכנסת, אני רוצה לומר חד משמעית, אין שום רדיפה של הציבור החרדי בכנסת, הח"כים החרדים הם בולטים ויודעים את העבודה, מכהנים בוועדות ומעבירים חוקים, אין שום סיבה לתחושה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר