אין בושה

אבו מאזן: "המתנקש בגליק - מגן זכויות הפלסטינים"

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן שלח איגרת ברכה למשפחת המחבל שניסה להתנקש בחייו של פעיל הר הבית יהודה גליק ובירך אותה: "קיבלנו בכעס את הידיעה על פשע ההתנקשות הנפשע שביצעו כנופיות ההרג והטרור של צבא הכיבוש הישראלי נגד הבן שמת כשהיד בהגנה על זכויות עמנו והמקומות הקדושים" (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אבו מאזן והמחבל מועתז חיג'אזי (צילום: הישאם רימאווי / פלאש 90)

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן הצהיר רק לפני מספר ימים כי יש להרגיע את הרוחות הסוערות בירושלים, אך זה לא הפריע לו לשלוח איגרת ברכה למחבל שניסה להתנקש בחייו של פעיל הר הבית יהודה גליק.

על פי הדיווח ב"חדשות 10", אבו מאזן שלח איגרת למשפחת המחבל בה כתב כי המחבל שהיד שהגן על עמו.

"בכעס ובגינוי רב קיבלנו את הידיעה על פשע ההתנקשות הנפשע שביצעו כנופיות ההרג והטרור בצבא הכיבוש הישראלי השנוא נגד הבן מועתז איברהים ח'ליל חיג'אזי שמת כשהיד בהגנה על זכויות עמנו ומקומותיו המקודשים" כתב אבו מאזן למשפחתו ש המחבל.

בתוך כך, הפרות הסדר בבירה נמשכות ולמרות ההרגשה בקרב ישראלים רבים שירושלים נמצאת תחת מתקפה, אמר מוקדם יותר היום מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו כי המצב בירושלים תחת שליטה.

בישיבת ועדת הפנים של הכנסת הציג היום דנינו את היערכות המשטרה בבירה. "אין כלום בכותרות על אינתיפאדה שקטה בירושלים. אם ירושלים צריכה תגבור שוטרים, ירושלים תמיד תהיה בעדיפות עליונה".

לדבריו, "בימי מבצע 'שובו אחים' ראינו שינוי מגמה בירושלים, ומאז רצח הנער מוחמד אבו חדיר הייתה עלייה גדולה מאוד בהסלמה ובהפרות הסדר, וזה זלג למקומות נוספים ברחבי הארץ. נקטנו טיפול נחוש והצלחנו להוריד בצורה משמעותית מאוד את ההיקפים".

המפכ"ל בדיון בוועדת הפנים (צילום: ערוץ הכנסת)

דנינו הוסיף: "אנחנו חיים במדינה שצריך לדעת להשתמש בה בכוח בצורה מושכלת. אני מאמין שקודם כול צריך להחזיר את הסדר באמצעות אמצעי אל-הרג, אבל לא להסתפק בזה. מיצינו תהליכים והבאנו להגשת כתבי אישום, ובנוסף קיימנו הידברות עם כל המנהיגים. כולנו חייבים לגלות אחריות".

בהתייחסו לניסיון ההתנקשות בפעיל הר הבית יהודה גליק, אמר המפכ"ל כי מדובר ב"חציית כל קו אדום בכל הנוגע למרקם בהר הבית. המעשה הנפשע הזה חייב אותנו להבהיר שלא נקבל אירועים נוראים כאלה".

לדבריו, "הסגירה הכללית של ההר לא הייתה מוכוונת להרבה זמן, אלא נועדה להבהיר שלא נעבור על זה בשקט ולא נהסס להגיב כשנחצים קווים אדומים. לאור ההחמרה החלטנו שלא נמהר לשנות את הסטטוס-קוו, במובן הזה שלאורך כל השנה, לפי הימים שנקבעו בסטטוס-קוו, נעשה הכול כדי שהזכויות יתממשו גם אם נצטרך להביא הרבה כוחות ונפעל לקיים את הסטטוס-קוו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר