אבישי ברוורמן שיבח: "יעקב אשר - איש עשייה"

במהלך ישיבת ועדת משנה של ועדת הכלכלה, שיבח ח"כ אבישי ברוורמן את ח"כ יעקב אשר ואמר כי: "בראשות ועדת המשנה יש איש עשייה רציני שהוכיח עצמו בצורה יוצאת מהכלל" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90, ערוץ הכנסת)

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לפיקוח על יישום חוק קידום התחרות בענף המזון בראשות ח"כ יעקב אשר, קיימה היום (שלישי) דיון מעקב ראשון אחר ההערכות לקראת יישום חוק המזון בהשתתפות בכירי הרשות להגבלים עסקיים, בעלי רשתות המזון הגדולות בישראל וגורמים מקצועיים רבים.

חוק המזון אושר בקיץ האחרון ומטרתו להוזיל את מחירי המזון בישראל באופן משמעותי באמצעות מספר צעדים שיסייעו להגברת התחרות בשוק המזון. בין השאר ע"י פרסום מחירי כל המוצרים ברשת האלקטרונית מידי שעה ואיסור על הספקים הגדולים לקבוע מחירים.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן, שיבח בפתח הישיבה את יו"ר ועדת המשנה ח"כ יעקב אשר ואמר: "בראשות ועדת המשנה יש איש עשייה רציני שהוכיח את עצמו בצורה יוצאת מן הכלל בתפקידו כראש עיריית בני ברק".

הממונה על הרשות להגבלים על חוק המזון פרופ' דיויד גילה אמר בדיון: "החוק נועד להגן על הצרכנים מהכשלים החמורים בשוק המזון ונאכוף אותו באדיקות".

נציגי הקמעונאים טענו מנגד כי לא התייעצו איתם בנושא תקנות השקיפות. מנהל תחום רשתות המזון באיגוד לשכות המסחר, נמרוד הגלילי, אמר כי ישנה אי וודאות כללית של העוסקים בענף, וציין כי העוסקים לא מסוגלים לסגור הסכמי סחר בתקופה בה הם רגילים כבר לחתום הסכמים לשנה הבאה. "יש בלאגן בשוק", אמר.

באשר לשקיפות המחירים, הוסיף הגלילי, "היישום יהיה כמו לבנות חללית בשביל להגיע מתל אביב לחיפה, והדבר יכביד בעיקר על הרשתות הבינוניות והקטנות ולא יועיל לתחרות". מנכ"ל ובעלים של רשת שיווק השקמה, רמי לוי, אמר כי בסוף כדי לקיים את החוק הוצאות התפעול של הקמעונאים יעלו וכך גם המחיר לצרכן.

הממונה גילה אמר בתגובה כי החוק ישנה באופן טוטאלי את כללי המשחק, וזה טבעי שיש בלבול. הוא קרא לעוסקים לפנות ל'רשות להגבלים עסקיים' בכל שאלה ואמר כי הרשות תעשה הכל בכדי להבהיר את הדברים. עם זאת הוא הוסיף וקרא לקמעונאים לסגור הסכמי סחר תוך התעקשות על מחיר סיטונאי כמה שיותר נמוך.

ח"כ הרב יעקב אשר הזכיר כי הוועדה השאירה לממונה שיקול דעת רב בחקיקה, שמבחנו יהיה במציאות. הוא הוסיף כי יוקר המחייה משפיע על כל אזרח ובמיוחד על השכבות החלשות ומעמד הביניים. לדבריו, בכסף שייחסך בפער המחירים בין ישראל למערב יכולות המשפחות הנאנקות תחת מחירי המזון המאמירים, להשתמש לצרכים חיוניים רבים נוספים.

"לכן יישום החוק חשוב ולא ניתן לזה להיכשל", אמר. הוא הוסיף כי אם שקיפות המחירים תהיה אמתית היא תיתן לצרכנים כוח שיכול להשפיע ולהביא לירידת מחירים. ולכן הודיע כי הועדה תתכנס אחת לחודש לשם דיון מעמיק על יישום החוק המורכב ומעקב אחרי ביצועו. כמו"כ ביקש מנציגי הממשלה להתקדם מהר ככל האפשר בגיבוש סופי של ההנחיות לרשתות השיווק.

בסיום הדיון אמר יו"ר הוועדה חה"כ הרב יעקב אשר כי הוועדה תוודא כי עד לכניסת החוק לתוקף בתחילת השנה האזרחית הקרובה ייושמו כל ההמלצות שיועילו ליישום החוק באופן הטוב ביותר לצרכן."זוהי חובתנו לדאוג לשכבות החלשות שיצליחו לעמוד בכבוד במטלה הבסיסית הזו – קניית מוצרי מזון". אמר חה"כ יעקב אשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר