יפרוש מהממשלה?

יאיר לפיד מאיים: תאשרו את התקציב או בחירות

יו"ר 'יש עתיד' ושר האוצר יאיר לפיד מאיים כי אם תקציב המדינה אותו הציע לא יעבור כולל מע"מ אפס ורפורמת הבריאות הרי שהוא יפיל את הממשלה וישלח את כולנו לבחירות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד עם רה"מ בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

יפיל את הממשלה? יו"ר 'יש עתיד' ושר האוצר יאיר לפיד מאיים כי אם תקציב המדינה אותו הציע לא יעבור הרי שהוא יפיל את הממשלה וישלח את מדינת ישראל לבחירות.

תקציב המדינה לשנת 2015 אושר בקריאה ראשנה במליאת הכנסת, אך טרם עלה להצבעה לקריאה שניה ושלישית וזאת בשל חילוקי דעות בתוך הקואליציה. במקביל, גם חוק הדגל של לפיד, מע"מ אפס, לא עולה להצבעה שניה ושלישית בכנסת.

אמש (מוצאי שבת) הוציאו מלשכתו של לפיד הודעה חריפה מאוד בה נמסר כי "שר האוצר לפיד נחוש להעביר תקציב חברתי לטובת מעמד הביניים והשכבות החלשות, ולצד זה תוכנית דיור רחבה. אם מישהו יפגע בנושאי הליבה הללו, הוא יפרוש מהממשלה".

המחלוקת המרכזית בין לפיד וראשי הליכוד ו'ישראל ביתנו' היא קק"ל שנמצאת בתוך חוק ההסדרים, לפיד מבקש לחייב את הקרן הקיימת לישראל להעביר מידי שנה 65% מהכנסותיה משיווק קרקעות, ב'ישראל ביתנו' כאמור מתנגדים ומבקשים להגיע לפשרה לפיה קק"ל תעביר מיליארד שקל בשנת 2015 ותו לא.

נושא נוסף שנמצא במחלוקת קשה בממשלה, הוא רפורמת הבריאות של שרת הבריאות יעל גרמן, רפורמה שעיקרה עוסקת בתיירות הרפורמה הפרטית, בקואליציה דורשים כי הנושא יועבר בנפרד דרך ועדת הבריאות אך גרמן מתעקשת שהדבר יאושר כעת עם התקציב.

ובתגובה לסכסוך, בקואליציה מעכבים בשלב זה את אישור חוק מע"מ אפס בקריאה שניה ושלישית לאחר שאושרה כבר בוועדת הכספים. יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין איים בסוף השבוע כי מע"מ אפס לא יעבור להצבעה עד אשר יפתרו הסוגיות סביב תקציב המדינה.

ב'יש עתיד' בחרו לתקוף ומסרו כי "גורמים אינטרסנטים,ובראשם חברי מרכז הליכוד, מפעילים לחצים כבדים על חברי הכנסת במטרה לפגוע בכספים החברתיים וברפורמות לטובת הציבור, השכבות החלשות ומעמד הביניים".

לדבריהם "נעדיף ללכת לבחירות ולא לפגוע בשכבות החלשות ובמעמד הביניים בישראל".

יצוין כי למרות איומיו של יאיר לפיד, הסקרים בחודשים האחרונים מנבאים לו התרסקות של ממש, על פי הסקרים לפיד יצנח לעשרה מנדטים בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר