מהומה בכנסת: "תיחנק פאשיסט"

סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה פייגלין העיף ממליאת הכנסת את ח"כ מוחמד ברכה לאחר שזה אמר לו "תיחנק". ח"כ ג'מאל זחאלקה הורד בכוח מדוכן הנואמים לאחר שכינה את פייגלין "פאשיסט" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ ג'מאל זחאלקה מורד מדוכן הנואמים (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

מהומה במליאת הכנסת: במהלך דיון בהצעות אי-האמון של האופוזיציה במליאת הכנסת, הוריד מהדוכן סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה פייגלין את ח"כ מוחמד ברכה לאחר שזה אמר לו "שתיחנק".

לאחר מכן גם ח"כ ג'מאל זחאלקה הורד בכוח מדוכן הנואמים על ידי שלושה סדרנים, וזה לאחר שפייגלין הורה זאת לאחר שכינה אותו "פאשיסט".

הדברים של חברי הכנסת הערבים והצעד של פייגלין עוררו מחאה קולנית בקרב חברי האופוזיציה וגררו מהומה במליאה.

ח"כ פייגלין אמר להם "אם אתם חושבים שאני מתכוון להיכנע לאלימות מילולית מהסוג הזה אתם טועים".

השר יובל שטייניץ עלה לדוכן הנואמים ואמר: "אמירות מהסוג פשיסט, נאו נאצי או בוגד כלפי יו"ר הישיבה, אלה ביטויים שלא יכולים לחכות רק לוועדת האתיקה".

לדבריו, "ביטויים מהסוג הזה הם הרס היכולת להידבר אחד עם השני ואני מתפלא שמי שיושב כאן מוכן לתת יד לביטויים האלה. אחרי שקראו לראש ממשלה בוגד אמרנו שלא יגידו דברים כאלה כאן".

ח"כ אילן גלאון תקף את הקואליציה ואמר: "פשיזם זה מחמאה בשבילכם. מה עשיתם למירי רגב כשהיא קראה לחנין זועבי בוגדת? יש לכם מוסר כפול".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג אמר: "ציפור הנפש של המליאה הזו זו חירות הביטוי והמחשבה והדמוקרטיה. מה שקרה כאן זה מעשה בלתי נתפס בעליל. לקחת את ח"כ ברכה, מנהיג מפלגה, והוצאת אותו במליאה כמו איזה רהיט מבלי להזהיר אותו קודם".

הרצוג אמר לפייגלין: "אתה משפיל חבר כנסת שהוא בדיוק כמוך. מותר להגיד פה דברים קשים ולא נעימים. צריך לדעת לקבל את זה. זה בלתי קביל ואנחנו נדרוש דיון אצל יו"ר הכנסת וועדת האתיקה כדי למצות את הברור עד תום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר