דני איילון: "הצעתי לנתניהו לקחת את הרצוג לנאום בקונגרס"

דני איילון, סגן שר החוץ לשעבר, חושף כי הציע לנתניהו לקחת את הרצוג לנאום בקונגרס, תוקף את ליברמן בכך שפועל נגד המדינה ומביע הערכה לפועלם של הח"כים החרדים (פוליטי)

דני איילון (צילום: Miriam Alster/Flash90)

"הצעתי לראש הממשלה בנימין נתניהו לקחת איתו את יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג לנאום בקונגרס", כך חושף הערב (ראשון) דני איילון, לשעבר סגן שר החץ, בשיחה סגורה עם אנשי תקשורת חרדים בה האשים את אביגדור ליברמן בכך שהוא פועל נגד המדינה ושיבח את פעילות חברי הכנסת החרדיים.

ממקום מושבו בניו יורק, שם הוא מלמד בישיבה יוניברסיטי על מדיניות החוץ של ישראל ויחסי ישראל עם העולם, אומר איילון כי הוא עוקב מקרוב אחר הלכי הרוח בארה"ב באשר לנאומו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני הקונגרס וזאת בניגוד לעמדת הממשל האמריקאי. לדבריו: "כולם כאן נגד הנאום כי זה נתפס כפוליטי".

"הצעתי כבר לנתניהו שייקח איתו את הרצוג לארה"ב", מספר איילון ומנמק כי "אז זה לא פוליטי ושניהם יתקבלו יפה ביחד". איילון הוסיף ואמר: "הצעתי את הרצוג כי הוא המתמודד העיקרי, אבל בהחלט אפשר לקחת משלחת שמייצגת את כל כנסת ישראל, רק כך אפשר היום לרדת מהעץ".

על הנזק שעלול לגרום נאומו של נתניהו בקונגרס, אומר איילון כי "הנזק היום מנאום שהוא לא ישפיע, ולכן שכרנו יצא בהפסד". לדבריו, הנזק העיקרי הוא בכך שנתפס כמזלזלים בנשיאות ארה"ב. "גם רפובליקאים רבים נגד זה שישראל נכנסת לקו האש בין הנשיא לקונגרס ובין הדמוקרטים לרפובליקנים", הוא מסביר.

איילון נשאל, האם לדעתו ההסכם שארצות הברית הולכת לחתום עם איראן הוא אכן מסוכן כפי שראש הממשלה מתאר, והשיב: "נתניהו צודק לחלוטין נגד ההסכם עם איראן".

על נשיא ארה"ב ברק אובמה, אומר איילון: "אובמה לא טוב לעולם, אבל צריך הכרת הטוב על כך שנתן לישראל הרבה נשק ומימן כיפת ברזל".

"בתחום הביטחוני אובמה עד עכשיו היה טוב, בתחום המדיני הוא גרוע מאוד לישראל", הוסיף.

דני איילון עם אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: Miriam Alster/Flash90)

באשר ליחס של ישראל לשנתיים האחרונות של כהונת אובמה, אומר איילון כי "השנתיים הקרובות יהיו קריטיות וצריך להיזהר בכבוד". איילון הוסיף ואמר כי "אובמה, חד משמעית יכול למנוע מאיראן להיות גרעינית, אבל הוא לא מבין את האיראנים".

איילון התייחס לסיכויה בבחירות של מפלגת "ישראל ביתנו", בה היה חבר עד שהודח בידי היו"ר אביגדור ליברמן, ואמר כי "סיכוי רב שישראל ביתנו לא תעבור את אחוז החסימה". איילון נשאל האם על סמך היכרותו עם ליברמן נראה לו כי הוא יפרוש מהחיים הפוליטיים במידה ולא יעבור את אחוז החסימה והשיב בעקיצה: "אין לי ספק שליברמן יפרוש לעסקים כי רק בזה הוא מוכשר".

איילון נשאל האם לא ידע עם איזו מפלגה יש לו עסק, והשיב כי "כשהייתי במפלגה באתי על תקן מקצועי של שגריר ויועץ לראשי ממשלה".

איילון נשאל האם כשהיה סגן שר החוץ הגיעו אליו בקשות מטעם המפלגה לקומבינות כאלו ואחרות והשיב: "התרחקתי מהמנגנון, הייתי כולי עסוק במשרד החוץ כי ליברמן לא תיפקד". איילון הסביר את אי תפקודו של ליברמן בכך שהעולם לא העריכו אותו ולא קיבלו אותו "בגלל התבטאויות לא חכמות", כלשונו.

בדבריו, התייחס איילון למצבה של מפלגת 'ישראל ביתנו' ולחשדות נגד בכירים במפלגה ואמר: "ישראל ביתנו על פי עדות כמה מהבכירים שם היא לא מפלגה אלא עסק כלכלי...".

איילון נשאל מה דעתו על הפוליטיקאים החרדים, והשיב: "יש לי הערכה רבה לגפני וליצמן, נהניתי לעבוד איתם. אהבתי לעבוד איתם כי הם מסורים ישרי דרך ואוהבי ישראל".

לגבי ח"כי 'דגל התורה', נשאל איילון, האם הם היו ח"כים סקטוריאליים או שותפים לכל העשייה, ואמר: "הם פעלו עבור הציבור ששלח אותם אבל בהחלט תרמו לכלל עם ישראל גם בנושאי חוץ וביטחון".

איילון נשאל האם בדיעבד היה חוזר על ההשפלה לשגריר התורכי, והשיב בשלילה.

דני איילון עם השגריר התורכי (צילום ארכיון: Abir Sultan Flash 90)

על המשא ומתן עם הפלסטינים, אומר איילון כי "אבו מאזן לא פרטנר אלא אם יכיר בישראל כמדינה יהודית ויפסיק להסית". עוד הוא אומר כי "אסור לדבר עם חמאס עד שימלא את תנאי הקוורטט". איילון הוסיף ואמר: "אני מציע הסכם ביניים ארוך טווח עם הפלסטינים".

כשנשאל אם ככה מה רוצים מליברמן, השיב כי ליברמן פועל נגד המדינה. "רוצים שיפסיק לזגזג ושיפעל למען המדינה ולא נגדה", אמר איילון.

איילון נשאל לגבי עמדתו על זכות השיבה והשיב: "אין זכות ואין שיבה". באשר לירושלים, אמר איילון כי "אסור לוותר על ירושלים ששמרה עלינו כעם בגלות והיום מצווה עלינו לשמור עליה, בלי ירושלים אין עם ישראל".

באשר למלחמות העתידיות של ישראל, אמר איילון כי "נגמר עידן מלחמות בין צבאות, המלחמות היום זה טילים וארגוני טרור וגם מנהרות. הסכנה הגדולה זה חיזבאללה וחמאס, אם שוב נותקף נצטרך הפעם להגיב ביותר כוח ולהיכנס קרקעית אחרת שוב נהיה במקלטים".

על הצהרותיו של ליברמן כי בלי תיק הביטחון לא ייכנס לממשלה, אמר איילון כי "ליברמן עושה פרובוקציות" והוסיף והעריך כי "הוא לא יהיה שר ביטחון כמו שמשה ליאון לא ראש עיריית ירושלים".

על טענותיו של ליברמן שהסקרים לא קוראים אותו נכון, אומר איילון: "כרגיל הוא מטעה את הציבור. ב-2009 הסקרים אמרו 17 וקיבל 15, ב-2013 הסקרים אמרו 45 וקיבלו 31".

איילון נשאל על הזיגזג של ליברמן, בכך שכל השנים היה חבר מושבע של בכירי הח"כים החרדים וברגע האמת פסל מלצרפם לממשלה, והסביר כי "איווט הוא טיפוס בוגדני אין לו לא דין ולא דיין. עד היום הוא הצליח להערים על כולם אבל זה נגמר. התגלה במערומיו".

על הכישלון בירושלים עם הרצת משה ליאון והכישלון המהדהד, אמר איילון כי זו הוכחה שליברמן לא כזה חכם.

לסיום, נשאל איילון "איך אתה מסביר את העובדה שבית המשפט לא קיבל את עדותך המאוחרת? והאם אין בעיניך טעם לפגם שנזכרת להעיד נגדו רק לאחר שהחליט להדיח אותך מהרשימה?".

בתגובה, אמר איילון כי "זה לא נכון שלא קיבלו אותה הם רק זיכו את ליברמן כי לא חשבו שהיתה הפרת אמונים. זה גם לא שנזכרתי מאוחר, לא הייתי מעיד אם לא היו מזמנים אותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר