נתניהו, בנט ו'משל הבקבוקים': גודל המפלגה או גודל הגוש?

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במכינה ביישוב עלי והשתמש בבקבוקים בכדי להדגים את מפת הגושים וגודל המפלגות. השר נפתלי בנט השיב במשל בקבוקים משלו (פוליטי,בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(וידאו: מתוך ערוץ היוטיוב של נתניהו)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (רביעי) למכינה ביישוב עלי, זאת כחלק מקמפיין הבחירות לכנסת ה-20. נתניהו השתמש בשני בקבוקי שתייה שהיו על ידו בכדי להדגים לנוכחים את 'מחשבון הבחירות'.

לדברי נתניהו, יש לו ידיעה ברורה כי נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי להטיל את הרכבת הממשלה הבאה על המועמד בעל המפלגה הגדולה, ולא על מועמד הגוש הגדול.

כאמור, נתניהו הדגים באמצעות הבקבוקים שהיו על ידו את מצב הכוחות. בקבוק אחד הוצג כ"ליכוד" והבקבוק השני הוצג כ"מחנה הציוני". בשלב מסוים נפל 'בקבוק הליכוד' לרצפה.

"זה הליכוד וזה השמאל - העבודה או איך שהם קוראים לעצמם עכשיו" אמר נתניהו, "מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על המפלגה שמפלס המים שלה גבוה יותר. לא הגוש יקבע, אלא גודל המפלגה".

מבית הנשיא נמסר בתגובה כי "הדברים אינם מוכרים לנו וכל השערה בדבר החלטת הנשיא על זהות מרכיב הממשלה הבאה כעת, נתונה לאחריות המשער בלבד".

בנט מגיב ל"משל הבקבוקים" (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בנט)

יו"ר 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט, הגיב לדבריו של נתניהו וטען כי הרכבת הממשלה תוטל על מועמד הגוש ולא על המפלגה הגדולה.

בנט השתמש באותו 'טריק' של נתניהו והמשיל את הדברים באמצעות בקבוקי מים. "בישראל מטילים את משימת הרכבת הממשלה על בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להקים ממשלה ולא על בעל המפלגה הגדולה ביותר" אמר בנט.

"בבחירות הקודמות הנשיא הטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה הקודמת למרות שלבני היתה המפלגה הגדולה".

לדבריו, "נתניהו ראש הממשלה הבא. זה בטוח. השאלה הגדולה היא למי הוא פונה – בפעם שעברה הוא פנה לציפי לבני ומינה אותה לשרת המשפטים, תפקיד קריטי במדינת ישראל".

בנט הבהיר, "מה שאנחנו צריכים זה שהממשלה תהיה ימנית. אם אתם נותנים קול לבית היהודי אתם גם מכתירים את נתניהו לראש ממשלה וגם דואגים שיהיה לידו מישהו שידאג לא לשחרר מחבלים ולא למסור שטחים".

"אם נהיה חלילה קטנים מדי, נהיה באופוזיציה. בפעם שעברה דילגו עלינו ולא רצו אותנו בקואליציה והפעם יש להכריח את הליכוד לקחת אותנו פנימה ולכן אנחנו חייבים להיות גדולים וחזקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר