ישראל אייכלר: "התקשורת האנונימית הופכת אנשים לחיות"

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) יוצא נגד ההסתה ברשתות החברתיות נגד גורמים שונים ואומר כי "החיה הטורפת ביותר היא החיה שמסתתרת מאחורי המארב" • וידאו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ערוץ הכנסת. תמונה: הדס פרוש / פלאש 90)

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) יוצא נגד ההסתה ברשתות החברתיות נגד גורמים שונים וזאת בהתייחסות למנהל מרשם האוכלוסין בתל-אביב, אריאל רוניס שהתאבד לאחר שהואשם ברשת בגזענות.

לדברי אייכלר: "האיש הפך לטרף בידי ציידי אדם ביער החייתי של התקשורת האנונימית. אדם אנונימי (לא מזוהה) יכול לפגוע בכל אדם או בקבוצה בלי לתת את הדין על התוצאה. פעם היתה תקשורת, עוינת, אכזרית ומרושעת. אבל על כל כתבה היה מי שיתן את הדין. שמו של הכותב התפרסם או לפחות שמו של עורך העתון. הם נשאו באחריות לכל מילה. העורך אחראי לכל תביעה, גם אם לא רצה בכך. החיה הטורפת ביותר היא החיה שמסתתרת מאחורי המארב. "ארור מכה רעהו בסתר ואמר כל העם אמן". גם אם מישהו מכה את רעהו בגלוי, זו עבירה. אבל אפשר לטפל בו ולהעמידו לדין. אבל אם הוא מכה רעהו בסתר, אין גבול לרשעותו. זה נורא ואיום.

"אדם ששמו גלוי, יש לו גבולות. הוא לא יכול לעשות ככל העולה על רוחו. אבל כאשר הוא מסתתר תחת חסינות אנונימית, הוא מסוגל להפוך לחיה טורפת. זה מה שקורה בתקשורת המודרנית. אנשים שנופלים למארב אנונימי בתקשורת, דעתם עלולה להיטרף מאכזריות המעלילים והמסיתים. כבר היו הרבה אנשים שדעתם נטרפה. פתאום הם הופכים מאנשים מכובדים למושמצים ומושפלים עד שדעתם משתבשת עליהם".

לדבריו: "אם זה קורה לאדם יחיד, מה יעשו ציבורים שלמים בעלי דת ואמונה, שמשמיצים אותם בתקשורת על לא עוול בכפם? המסיתים גורמים להמוני העם לחשוב שהחרדים אכן גונבים את כספם. היהדות הנאמנה ניצבת מול עלילות והתקפות נוראיות והסתות למעשי אלימות. קריאות קרב ממבקשי טרף עלומי שם, הופכים את האדם המסית והמוסת לחיה טורפת. צריכים לחשוב על חקיקה וענישה שתמנע את ההפקרות בציד האנשים. לא ייתכן שציבור או יחיד יהפכו לטרף קל ביער החייתיות האנושית, המסתתרת מאחורי התקשורת ומאחורי האנונימיות המגינה על התוקף והמותקף נותר חסר אונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר