הממשלה אישרה את מתווה הגז; דרעי הצביע בעד

הממשלה אישרה את מתווה הגז. יו"ר ש"ס אריה דרעי הצביע בעד המתווה. השרים משה כחלון, חיים כץ ויואב גלנט נמנעו מההצבעה. השר להגנת הסביבה אבי גבאי הצביע נגד המתווה (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישיבת הממשלה הבוקר (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

סערת מתווה הגז: הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) את מתווה הגז. יו"ר ש"ס אריה דרעי הצביע בעד המתווה. השרים משה כחלון, חיים כץ ויואב גלנט נמנעו מההצבעה בשל ניגוד עניינים. השר להגנת הסביבה אבי גבאי הצביע נגד המתווה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי שהצביע בעד המתווה אמר: "זה הרע במיעוטו שהצוות הבינמשרדי השיג לאחר 5 שנים של אי עשייה מוחלטת".

מהלך הדיון התבטא דרעי ואמר כי "המתווה הזה הרבה יותר טוב ממה שהוצג בקבינט. אין אופציות אחרות. מה שמונח לפנינו זה המקסימום. אני קורא לשרים לתמוך במתווה".

באשר להפעלת סעיף 52 העוקף את הממונה על ההגבלים העסקיים אמרו בלשכתו של שר הכלכלה כי "השר דרעי הודיע לפני חודשיים לקבינט שאינו מתכוון להפעיל את הסעיף בפעם הראשונה מאז חקיקתו ואין לו מה להוסיף מעבר לכך".

כזכור, דרעי דורש שהכנסת תאשר את המתווה ורק אז הוא יחתום על הפעלת סעיף 52. ההצבעה בכנסת צפויה להיות רק בתחילת חודש ספטמבר.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כל בדיקה אובייקטיבית תוכיח שהמתווה הזה הוא שיפור משמעותי לעומת המצב הקיים. אבל צריך להבין עוד דבר, אי אפשר לעצור את זה. כשדבר נכון צריך להתבצע, והוא כל כך גורלי לכלכלת ישראל ולמצבה האסטרטגי של מדינת ישראל, הדבר הזה לא ייעצר.

"יחפשו עוד דרך לעכב, עוד תירוץ, עוד סיבה – וזה לא יעזור. המתווה הזה יעבור כך או כך, והגיע הזמן שהוא יעבור. האינטרסים האמיתיים של מדינת ישראל מחייבים את העברת המתווה הזה כמה שיותר מהר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר