התשובה לבג"ץ

חוק המקוואות של גפני אושר בוועדת השרים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את חוק המקוואות של חבר-הכנסת משה גפני, הקובע כי טבילה במקוואות ציבוריים תעשה רק לפי ההנחיות של הרבנות הראשית לישראל (חדשות)

ח"כ משה גפני (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את חוק המקוואות של חבר-הכנסת משה גפני עליו חתמו גם חברי הכנסת של יהדות התורה, ש"ס והבית היהודי.

הצעת החוק קובעת כי טבילה במקוואות ציבוריים תעשה רק לפי ההנחיות של הרבנות הראשית לישראל, זאת במטרה לבטל את החלטת בג"ץ שבחר לאפשר לרפורמים להטביל את הגיורים שלהם במקוואות של המועצות הדתיות.

בטרם עלה החוק להצבעה, כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון עם השר יריב לוין, השר יעקב ליצמן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בסיומו הוחלט כי החוק יעלה לדיון והצבעה, והוא אושר פה אחד.

מלבד הדיון הזה, גם בפורום ראשי מפלגות הקואליציה הבוקר, דרשו גפני, ליצמן ודרעי מראש הממשלה לקדם את החוק הבוקר בוועדת השרים ובהמשך השבוע להעלותו להצבעה בכנסת, וזאת כדי למנוע את דריסת רגלם של הרפורמים במקוואות הציבוריים.

דרעי בדרך לישיבת הממשלה, הבוקר (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

אישור הצעת החוק בוועדת השרים מהווה ניצחון לנציגים החרדים, שלמרות ההצנגדות של גורמים שונים בקואליציה, הן לחוק והן מפני הפגיעה האפשרית בבג"ץ, הוחלט להעלותו להצבעה והוא אושר כאמור בסופו של דבר.

כזכור, בית המשפט העליון הורה למשרד הדתות לאפשר למתגיירים רפורמים לטבול במקוואות עם "בית דין" רפורמי. בכך קיבל בית המשפט את ערעור התנועות הרפורמיות בישראל שעתרו נגד משרד הדתות והמועצה הדתית בבאר שבע.

בתגובה להחלטה, הודיע ח"כ גפני כי יגיש הצעת חוק לפיה, המקוואות ברחבי הארץ יפעלו על פי הנחיות הרבנות הראשית בלבד. בלשכת גפני ציינו אז כי בהסכם הקואליציוני שנחתם ערב הקמת הממשלה נכתב שאם תהיה הפרה של הסטטוס קוו, יש לתקן זאת. לדבריהם, "הסטטוס קוו מופר כעת על ידי החלטת בג"ץ ונתקן זאת באמצעות החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר