תכונה במערכת הפוליטית

דיווח: כחלון בודק יצירת קואליציה חלופית, על רקע חקירת נתניהו

כחלון מכחיש את הפרסום על גישושיו ליצירת קואליציה חלופית; סקר בימין בודק את פופולריות הפוליטיקאים המובילים אחרי נתניהו - והמשטרה: החקירה תגמר תוך שבועות (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
היועמ"ש וראש הממשלה. החלטתו המתקרבת של הראשון, תהיה גורלית (צילום: אלכס קולומיסקי/פלאש90)

מתוצאות סקר שפורסם בחדשות 2 עולה, כי במידה וראש הממשלה בנימין נתניהו ייאלץ לפרוש מתפקידו בעקבות החקירה המסועפת נגדו, המועמד להנהיג את המחנה הלאומי אחריו הוא שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט.

רוב בוחרי הימין עוד לא החליטו מי המועמד המועדף עליהם בסצנריו כזה, אך בנט מקבל 15 אחוזי תמיכה, אחריו השר לביטחון פנים גלעד ארדן (ליכוד) עם 11 אחוזים, משה כחלון (כולנו) עם 9, ליברמן (ישראל ביתנו) עם 6 בלבד, השרים מירי רגב וישראל כץ עם 4 אחוזים כל אחד, והשרים יולי אדלשטיין ושטייניץ (ליכוד) עם 3 אחוזי תמיכה בלבד.

בתוך כך מתפרסם הערב, כי שר האוצר משה כחלון החל לנהל מגעים עם יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג במטרה להקימם ממשלה חלופית במקרה שנתניהו יאלץ להתפטר בעקבות החקירות המסעירות את המערכת הפוליטית.

לפי הפרסום בחדשות 2, כחלון מתכוין לבדוק השבוע ברצינות היתכנותה של ממשלה כזאת עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, אך כחלון עצמו מסר בתגובה לפרסום: "אני מכחיש בתוקף כי דיברתי עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בנושא ראש הממשלה או בכל נושא אחר".

יצויין, כי ההתחממות המדווחת בגזרה הפוליטית מגיעה דווקא על רקע הערכת גורמים בכירים במשטרה שחקירות נתניהו יסתיימו תוך שבועות בודדים, בעיקר כי בין החוקרים לראש הממשלה שוררת הסכמה על העובדות שנטענו נגדו, והשאלה שתוכרע בקרוב היא הפרשנות המשפטית להן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר