עימות סוער במליאת הכנסת

אזולאי: 'אתה רק מקלקל'; שטרן: 'לא אגיד למה נהיית שר'

עימות אישי ומביך התפתח במליאת הכנסת בין השר אזולאי וח"כ שטרן • אזולאי: "אתה מחפש את המפלג בשביל להצדיק את מקומך". שטרן: "תביא עמדה אמיתית שלך שלא עברה אישור" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ערוץ הכנסת; תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90 )

עימות אישי ומביך התפתח בצהריים (רביעי) במליאת הכנסת בין שר הדתות דוד אזולאי (ש"ס) לח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד). השניים האשימו אחד את השני ואף ירדו לפסים אישיים.

העימות התפתח במסגרת דיון על הצעת חוק של ח"כ אלעזר שטרן שביקש לאפשר לרבני ערים להעניק תעודות כשרות גם לבעלי עסקים מחוץ לתחום העיר שלהם. יצוין כי הצעת החוק נדחתה ברוב גדול.

במהלך נאומו, פתח השר אזולאי במתקפה חריפה נגד ח"כ אלעזר שטרן: "כל מה שאתה מנסה לעשות זה לבוא לקלקל, להשמיץ ולפגוע בציבור שלם. עוד לא שמעתי, פעם אחת, שאתה בא עם הצעה טובה, איך לבוא ולקדם איזו רעיון למען היהדות בישראל.

"כל מה שמעניין אותך, זה איך לגרום עוד מחלוקת, עוד פירוד. ולצערי הרב אתה לא מפיק לקחים".

שר הדתות המשיך ותקף את שטרן על עבודתו הפרלמנטרית בקדנציה הקודמת: "מה עשית? לא עשית כלום. חשבת קדנציה שלימה איך תמצא את מקומך בכנסת הזאת, את זה עשית והצלחת".

אזולאי המשיך בדבריו הקשים נגד הח"כ מ'יש עתיד: "עכשיו אתה עושה את אותו הדבר, עושה הכל על מנת להצדיק את מקומך ביש עתיד. גם חבריך בסיעה לא מקובל עליהם מה שאתה עושה. אתה מחפש את המפלג בשביל להצדיק את מקומך ב'יש עתיד', אני מקוווה שהם יבינו שאתה גורם מתסיס וגורם למחלוקת".

אלעזר שטרן עלה לדוכן והגיב לו בעקיצה: "אני לא ארד לרמה שלך ולא אגיד מה אומרים בסיעת ש"ס למה דווקא אתה נהיית שר הדתות ולא אחרים, אני לא אגיד את זה. אני מצפה שאתה פעם אחת תביא עמדה אמיתית שלך שלא עברה אישור... שיש בה יושרה, כמה שנאה יכולה להיות לך כלפי אחרים".

בתגובה לדברים של שטרן, אמר ח"כ יגאל גואטה: "אני מוחה שירדת לפסים אישיים נגד השר אזולאי. ואני כן רוצה לומר לך מה שאומרים עליך בסיעת יש עתיד, שבגלל אנשים כמוך יאיר לפיד לא יהיה ראש ממשלה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה כי "שטרן מגלה פעם נוספת את פרצופה האמיתי של יש עתיד - מפלגה שחרטה וחורטת על דיגלה לעקור כל סממן דתי ממדינת ישראל.

"כשאתה בא להציע הצעות חוק בנושא כשרות שפוגעת ברבנות ובמשגיחי הכשרות, של נעליך מעל רגליך לפני שאתה מדבר על המשגיחים שבמשכורות רעב עובדים לשם שמים כדי לעמוד על משמר הכשרות.

"דבריך מוכיחים שעם עוד אלפי הפרשות חלה שתעשו ביש עתיד, לא תעקרו את השאור שבעיסה שמחמיץ אצלכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר