תיעוד מיוחד

בעיצומה של ההקפאה: בית כנסת הוקם תוך 24 שעות

בעוד פקחי ההקפאה מסתובבים שעות נוספות, אמש נערך בישוב נחליאל שבמטה בנימין טקס חנוכת בית הכנסת שהוקם על ידי נערים במקום, תוך 24 שעות. ומי הגיע לחנוך? רב הישוב קרית מוצקין וחבר הכנסת בן ארי שכינה את יוזמי ההקפאה: חורשי רעתה של ארץ ישראל

מנחם קוליץ | כיכר השבת |

בעוד פקחי ההקפאה מסתובבים שעות נוספות ברחבי יהודה ושומרון, על מנת לתור אחר כל צינור או פחון אשר נעלמו מעין המזלטי"ם, ביהודה ושומרון לא מפסיקים לבנות.

אמש נערך בישוב נחליאל שבמטה בנימין בשומרון, טקס חנוכת בית-כנסת מקומי.

הנערים בישוב הצליחו במהירות שיא, בתוך 24 שעות, מכמה ברזלים ופחונים שעמדו פנויים במתחם השומם מחוץ לשער הישוב, להקים בית כנסת.

מעט לפני השעה 20:00 החלו להגיע לבית הכנסת עשרות מתושבי המקום, אל תפילת הערבית הראשונה במתחם החדש.

לאחר מכן הגיעו למקום רבני הישוב, אישי ציבור ורב קריית מוצקין הרב דוד מאיר דרוקמן, בטקס השתתפו בין השאר בכירים במועצת יש"ע וח"כ מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי.

לאחר שהציבור התכבד בסעודה לכבוד חנוכת בית הכנסת, נשאו דברים רבני הישוב בזכות המשך הבנייה בארץ ישראל. הם דיברו בשבח לומדי התורה בישוב אותם כינה רב הישוב: "סיירת מטכ"ל המגנה על עם ישראל".

ח"כ בן ארי נשא דברים נגד הכניעה וההתפרסות של הממשלה בפני האמריקנים וכינה את יוזמי תוכנית ההקפאה "חורשי רעתה של ארץ ישראל".

בן ארי אמר ל'כיכר השבת': "נלמד את נתניהו ברק וחבר מרעיו, שלעומת התוכנית ההקפאה שאינה אלא עניבת חנק, על כל בית שיהרס נבנה עוד חמש אחריו".

הח"כ הוסיף אמר לכתב 'כיכר השבת' כי ישנם שטחים רבים ביהודה ושומרון שבמשך שנים נותרו שוממים ובעקבות ההקפאה, קיבלו כולם מוטיבציה וחיזוק לבנותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר