טענות למחטף

מלכיאלי במתקפה נגד גפני: "אישר תקציב על חשבון הילדים החרדים"

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס וח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי הגיבו היום במלים קשות להצבעה - "מחטף" לדבריהם - שביצע היום יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני (פוליטי, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גפני (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב להצבעה בה אושרה היום (שני) בוועדת הכספים, ההעברה התקציבית לבתי הספר המוכש"ר (מוכר שאינו רשמי) הכנסייתיים, ותקף בדבריו את יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה).

כזכור, בשבוע שעבר ניסה יו"ר וועדת הכספים להעביר תקציב של עשרות מיליוני שקלים לבתי הספר הכנסייתיים, זאת למרות התנגדות מצד חברי כנסת רבים. מדובר בתקציב ייחודי בסכום של 3500 ש"ח לכל תלמיד, שהוענק רק לבתי הספר הכנסייתיים, תוך אפלייה קשה של מוסדות החינוך החרדיים בזרם המוכר שאינו רשמי.

מיד לאחר שגפני העביר את התקציב הגישו ח"כ סמוטריץ' (הבית היהודי) וח"כ מלכיאלי בקשה לרביזיה, הצבעה חוזרת.

היום, כאמור, הצליח גפני לאשר את ההעברה, ולדברי מספר ח"כים, הדבר נעשה בניגוד להבטחתו שלא לעשות את הרביזיה מבלי לקיים לגבי זה דיון רציני. לדבריהם, הוא עשה זאת במחטף, מבלי למסור הודעה מוקדמת לחברי הכנסת ומבלי לקיים כל דיון בעניין.

"זה על חשבון החינוך החרדי, זו שערוריה של ממש", אמר מלכיאלי. לדבריו, "יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני התחייב לי ולחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ ומיקי זוהר, שההצבעה לא עולה לדיון כל זמן שלא יהיה דיון יסודי על מוסדות המוכר שאינו רשמי החרדים והפטור".

"בכוונתי לפנות יחד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ ליועץ המשפטי של הכנסת בדרישה לבטל את הצבעה שהתקיימה היום, וזאת תוך ניצול נוכחות דלה של חברי כנסת ובלי להודיע מראש על העלאת הנושא. כנציגי ציבור חרדים, איזה פנים יש לנו מול התלמידים החרדים וכלפי שמיא שלא רק שלא מתקנים את העוול לחינוך החרדי, אלא עוד דואגים למוכש"ר הנוצרי", סיים הח"כ מש"ס.

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הגיב בחריפות למה שכונה על ידו כ"מחטף" שביצע היום גפני בוועדת הכספים: "מתברר שגם לחינוך החרדי אנחנו צריכים לדאוג. מי שעושה מסחרה מהשבת יעשה מסחרה גם מתלמודי התורה", אמר.

"מדובר בתקציב לא חוקי. הממשלה מסרה נימוקים שונים לחברי וועדת הכספים ולבג"ץ באשר למהותו של התקציב הזה, מה שאומר שהיא שיקרה או לכנסת או לבג"ץ. מדובר באפליה בוטה של הציבור החרדי שמוסדות החינוך שלו נאנקים תחת הנטל ולא מקבלים את התקציב הזה. אני באמת לא מצליח להבין מה עבר לח"כ גפני בראש כשהוא העביר את התקציב הזה ואיפשר במו ידיו את המשך הפגיעה הקשה במוסדות החינוך החרדיים".

לדברי סמוטריץ', "גפני ידוע כמי שיודע לעצור תקציבים במשך חודשים כאשר זה חשוב לו. החינוך החרדי כנראה לא מספיק חשוב לו. בכוונתי לפנות ליועץ המשפטי של הכנסת בדרישה לבטל את ההצבעה שהתקיימה היום, וזאת תוך ניצול נוכחות דלה של חברי הכנסת עקב הפגרה ומבלי להודיע מראש על העלאת הנושא. גפני ומשרד האוצר ידעו היטב שלו היתה נמסרת הודעה מראש על קיום הדיון לא היה לכך רוב והם עשו יד אחת כדי לפגוע בתלמודי התורה תוך הטעיית חברי הכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר