טראמפ קשוח

"המדינות שיצביעו נגד ההכרה בירושלים - לא יקבלו מימון"

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ מאיים לעצור את הסיוע הכלכלי למדינות שיצביעו בעצרת האו"ם כנגד החלטתו להכיר בירושלים כבירת ישראל. "שיצביעו נגדינו. זה יחסוך לנו הרבה כסף" אמר (אקטואליה)

(Official White House Photo by Shealah Craighead)

ערב ההצבעה באו"ם נגד החלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, מאיים הנשיא טראמפ להפסיק את הסיוע הכלכלי של ארה"ב למדינות שיצביעו נגד המהלך האמריקני.

בשיחה עם כתבים בבית הלבן אמר טראמפ על המדינות שצפויות להצביע נגד המהלך: "הן לוקחות מאות מיליוני דולרים, ואפילו מיליארדרי דולרים, ואז מצביעות נגדנו. תנו להן להצביע נגדנו. זה יחסוך לנו הרבה. לא אכפת לנו". לדברי טראמפ, הוא מתכוון לעקוב אחרי ההצבעה ותוצאותיה.

טראמפ הביע תמיכה בשגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי שהעבירה מסר מאיים למדינות שעתידות להצביע נגד ההחלטה. "אהבתי את המסר של ניקי. זה לא יהיה כמו פעם, שמדינות מצביעות נגדך ואז אתה משלם להן מאות מיליוני דולרים. קיבלתי הרבה תגובות טובות. לאנשים שגרים בארה"ב נמאס שמנצלים את המדינה הזאת. לא נתן שינצלו אותנו יותר".

השגרירה היילי איימה כי הנשיא ייקח אישית את תוצאות ההצבעה, וכי ביקש ממנה לדווח על המדינות שיצביעו נגד המהלך. "נשים לב לכל קול. הממשל פשוט מבקש שתכירו בידידות ההיסטורית, בשותפות ובתמיכה הנרחבת שהענקנו - ותכבדו את החלטתנו על השגרירות שלנו".

היילי הדגישה כי ארה"ב לא קראה למדינות השונות להעתיק שגרירויות לירושלים, אולם לדבריה, ארה"ב מבקשת לכבד את החלטתה. היא ציינה את הקשר ההיסטורי של ישראל לירושלים וכי ההחלטה הצפויה מחר עלולה "ללבות את האלימות".

כאמור, מחר צפויים הפלסטינים להביא להצבעה בעצרת האו"ם - באמצעות תימן וטורקיה ומדינות נוספות - את הנוסח שהובא להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם וזכה לתמיכה של 14 מדינות, אולם נדחה בווטו של ארה"ב. ההצעה הפלסטינית מבקשת לבטל את ההצהרה של טראמפ ולאשרר את ההחלטות שנוגעות למעמדה של ירושלים כמו גם לקרוא למדינות להימנע מלהעתיק את שגרירותיהן לעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר