אושר סופי

חלוקת ירושלים - ברוב של 80 ח"כים לפחות

מליאת הכנסת אישרה הלילה את 'חוק ירושלים' הקובע כי ממשלה שתרצה לחלק את ירושלים תצטרך להשיג רוב של לפחות שמונים חברי כנסת. בנט: "החוק מעשי מאוד" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
בוקר חורפי ברחבת הכותל (צילום: גרשון אלינסון / FLASH90)

מליאת הכנסת אשרה הלילה (שלישי) באופן סופי את 'חוק ירושלים' הקובע כי ממשלה שתרצה לחלק את ירושלים תחוייב להשיג רוב של שמונים חברי כנסת במשכן הכנסת.

יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט, ח"כ ניסן סלומינסקי ,הציג את הצעת החוק ואמר כי היא עוסקת בשלושה עניינים, "החוק אוסר כל העברת סמכויות שלטוניות לתחום עיריית ירושלים ומשוריין ב 80 חברי כנסת. את חוק יהיה ניתן לשנות ב 61. הצעת החוק מבטלת את סעיף חוק היסוד שקיים האומר שאסור לשנות את התחום המוניציפלי של העיר; במידה וירצו להוציא מהתחום המוניציפלי חלקים ולהקים כרשות נפרדת - זה אפשרי אבל על אותם חלקים תכול הריבונות הישראלית וההגנה של הדרישה ל 81 ח"כים וכן להפך".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר: "הערב הזה הוא מאוד דרמטי לראשונה אנחנו רואים סדק בחומת הקואליציה. דרמה משמעותית. הסדק הולך ונפער. מקודמים חוקים שכלל לא עוזרים לאזרח ורק בגלל שאחד מוביל את הקואליציה זו נפתלי בנט. אין בין הפלסטינים הגרים בכפרים לירושלים כמעט כלום".

ח"כ עיסאווי פריג' אמר בדיון: "אין פתרון מדיני בלי שמזרח ירושלים תהיה פלסטינית. כל הדברים האחרים לא יעזרו. מכבסת המילים בעניים ירושלים לא עוברת. בירושלם חיים 40% אזרחים פלסטינים בשכונות היסטריות".

ח"כ נחמן שי אמר כי "החוק הזה הוא חוק מזיק להפיל את הכול על ירושלים רק ממקד את הכל בעיר. כשירושלים בוערת הכל בוער. תניחו לעיר. ירושלים היא עיר חצויה, מקרו של השבטים במדינת ישראל. הכל מרוכז במין עיסה גדולה. במקום לחזק את העיר במקום להציל את ירושלים ולחזק את הרוב היהודי בעיר אתם מנסים להמציא משהו שלא הומצא. את השטח נשאיר אבל בתוכו נתחכם, נשאיר את התושבים ונקים עבורם רשות מקומית שלא ברורה זה מזכיר את מה שעשו בדרום אפריקה. ככה לא בונים חומה ככה לא בונים עיר ככה בונים קטסטרופה".

ח"כ עמיר פרץ אמר כי "בכל פעם שעולה הדיון סביב ירושלים, אני לא יודע אם היא נהנית. למה אנחנו מנסים לייצר מצג שווא של ירושלים? האם כשאמרת אם אשכח ירושלים חשבת על ג'באל מוכאבר?".

השר נפתלי בנט הגיב לטענות ואמר: "החוק הזה הוא לא חוק תיאורטי אלא מעשי מאוד. כבר ניסו לחלק את ירושלים. אתם יודעים יפה שלא מדובר על קלנדיה אלא על חלוקת האגן הקדוש והעיר העתיקה. הנוסחה לא רק של ברק אלא גם של הנוכחים כאן. כך אמרו בוז'י ושלי ירושלים על שכונותיה היהודיות היא של ישראל אבל העיר העתיקה והאגן הקדוש יונהג בה מעמד מיוחד. וכך אמר גם לפיד. הם מדברים על חלוקת ירושלים. התפיסה שלנו ברורה, אין זו מסמכותו של שום יהודי אין זה מסמכותו של העם היהודי לוותר על איזה שהוא חלק בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר