דת מול צבא

ליברמן משתלח: "רבנים חותרים מתחת לאושיות המדינה"

בנאום קיצוני כמוהו לא זכור זמן רב, תקף היום שר הביטחון אביגדור ליברמן את הרבנים המבקשים למנוע את ההתנגשות בין אורח חיים דתי לבין שירות בצה"ל: "אין להם מקום" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן הביע היום (רביעי) את עמדתו באשר להתנגשות המתמשכת בין אורח חיים דתי לשירות בצה"ל, בעקבות הצהרותיהם בנושא של רבנים מהזרם החרד"לי בציונות הדתית.

בנאומו בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי אמר ליברמן: "לא צריך לשאול. אני חושב שזה להרים להנחתה, אין דילמה: כל מי שלא מקבל את המציאות שרק המפקד נותן את הפקודה - אין לו מקום".

"הבהרתי בצורה הכי ברורה, שלרבנים המנסים לערער על המציאות הזו, לא תהיה דריסת רגל בצה"ל. זה לא יכול להיות. היום יש רב כזה או אחר, שר ביטחון כזה או אחר, אבל אלו הם דברים בסיסיים. זה נקרא ממש לערער את יסודות הבניין שכולנו חיים בתוכו, זה ממש כאילו לחתור מתחת לאושיות של כל המדינה הזו".

איווט הוסיף וציין, כי "צה"ל זה לא עוד צבא. זה צבא העם במלוא מובן המילה, ואי אפשר להתפשר. אסור להבליג, אסור לשתוק וצריך בצורה הכי ברורה למנוע בעיות כאלו מהרגע הראשון".

הרב שמואל אליהו נגד הרמטכ"ל (מתוך 'שש עם', חברת החדשות)

כזכור, לפני מספר שבועות פורסמה עמדתו של רב הישוב בית אל וראש ישיבת עטרת ירושלים הרב שלמה אבינר, לפיה נכון למצב בצה"ל בשנים האחרונות, בו לדבריו ישנה מגמה לערבב ככל האפשר גברים ונשים, על חייל דתי "לבקש יחידה בה אין נשים, כגון יחידות קרביות ממש, או יחידות של חרדים", ובהיעדר אפשרות כזו - לא להתגייס.

גם הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, תקף את הרמטכ"ל גדי איזנקוט שלדבריו מוביל את צה"ל במכוון לכיוון ליברלי מוקצן המנוגד לדת, ואף קרא לו להתפטר מתפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר