הסתה לרצח

"ביבי - לגז": כתובות נאצה בחצר מוסד לימודים

"אח, אילו היינו מסגד - היה נשיא המדינה נושא משא לבני עמו...", אומר ראש "ישיבת בר אילן" שעל קירותיה התגלו היום כתובות גרפיטי, שחלקן אף מסיתות לרצח ראש הממשלה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חלק מההסתה החולנית (צילום: מתוך הפייסבוק של בני פרל)

אנשי "הישיבה לאומניות ולמדעים בר אילן" שבתל אביב הזדעזעו היום (שני) לגלות כתובות נאצה והסתה קשה שרוססו על קירות המוסד, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט.

חלק מהגרפיטי נשא כאמור אופי אלים ומסית, דוגמת "ביבי לגז", "כהנא מת - ומה עם בנט?". השאר כלל את האמירות "תשוחרר פלסטין", "אין גאווה בכיבוש" ו"די לכיבוש", וכן ביטויי כפירה בה'.

בפוסט שפרסם בפייסבוק בני פרל, ראש מוסד הלימודים, נכתב: "אח... אילו היינו מסגד... היו באים תג מאיר ונותנים לי פרח. היה נשיא המדינה נושא משא לבני עמו, הייתה התקשורת רחומה ומלטפת, הייתה משטרת ישראל, השב"כ המוסד וה-CIA סוגרים עניין בחדר חקירות אפל, הייתה עיריית תל אביב משפצת, מנקה, ומוסיפה כמה זוזים. אבל... אנחנו ישיבה".

מלשכת בנט נמסר לאחר היוודע ריסוס כתובות הגרפיטי: "עולם כמנהגו נוהג - השונאים ימשיכו להכפיש, ואנו נמשיך לעשות. השר בנט ימשיך לפעול למען מדינת ישראל ויקדם את עמדותיו ללא חשש".

עיריית תל אביב פרסמה הודעה בה נכתב: "אנו מגנים את השימוש בצורת ביטוי אלימה ופחדנית, כזו שלא לוקחת אחריות אלא פועלת באישון הלילה כדי לצאת באמירות שזה בטח לא המקום והדרך לבטא אותן".

"אנחנו מגנים גם את הפגיעה במוסד חינוכי בדרך של השחתת רכוש. ישיבת בר אילן היא מוסד שמחנך לערכים של כבוד האדם, הומניזם וסובלנות לכל. חשוב לנו לציין שהצענו כל עזרה אפשרית להנהלת בית הספר, וכמונו גם משרד החינוך. כמובן שהעירייה נכנסה מיד לבית הספר למחוק את הכתובת והוגשה תלונה במשטרה".

מאוחר יותר מסרה המשטרה כי פתחה בחקירה על מנת לאתר את המבצעים.

כזכור, רק לפני שבועיים וחצי פרסם פעיל ימין קיצוני תמונה של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בה הוא הוצג בדמותו הצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש, לצד הכיתוב "יואל יולי-היטלרשטיין".

"אני מגנה שימוש בסמלים שכאלה", הגיבה אז השרה רגב, שהתנערה מההסתה נגד יריבה הפוליטי, על רקע העימות בינה ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין אדלשטיין, סביב 'טקס המשואות' ביום העצמאות האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר