לקראת חזרת אסד לגבול

השר ליברמן ייצא לרוסיה כדי לתאם עמדות

האם חיזבאללה ואיראן יגיעו לגבול הצפון? שר הביטחון בראש משלחת רמת דרג ייצא לפגישה עם פוטין כדי לתאם עם הרוסים את חזרתו של אסד לגבול ישראל הצפוני (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון לע"מ)

מתואמים יותר מתמיד: שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ייצא ביום רביעי לרוסיה ויעמוד בראש משלחת ביטחונית רמת דרג בניסיון לגבש הבנות ביטחוניות בין שתי המדינות בנוגע לחזרתו של צבא אסד לשליטה באזור דרום סוריה ולאורך הגבול עם ישראל. לנסיעה יתלווה בין היתר ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן.

רוסיה מקבלת את הדרישה העקרונית של ישראל שצבא אסד יוכל לחזור לשליטה על הגבול ללא נוכחות של המיליציות הפרו-שיעיות ונסיעתו של ליברמן, שייפגש עם מקבילו סרגיי שויגו ביום חמישי, היא ניסיון חשוב להגיע לסיכומים והבנות בנושא זה – דבר שיכולות להיות לו השלכות גם על הרגעת הרוחות בכל חזית הצפון שבתקופה האחרונה הגיעו ממנה לא מעט זליגות ירי לעבר ישראל.

הצורך בגיבוש ההבנות נולד על רקע הכנות של צבא אסד לחזור לדרום סוריה ולתפוס עמדות לאורך הגבול הצפוני של ישראל. בירושלים הסכימו לחזרתו של אסד שייתכן ועדיף על כוחות דאע"ש ותומכיו, אך בתנאי שכוחות איראנים ואנשי חיזבאללה לא יתלוו לכוחותיו. חשש הגיוני למדיי לאור האיומים של חיזבאללה נגד ישראל והפעילות שלו בלבנון.

לדברי הפרשנים, אימות להבנות המתגבשות האלה ניתן היה לשמוע היום בדבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שדיבר במפורש על כך שלמעט צבא סוריה חיילים זרים לא יוכלו לשבת לאורך הגבול עם ישראל.

עם זאת, בלשכת ראש הממשלה מיהרו אמש להבהיר כי אין כל הסכמה ישראלית להישארות כוחות איראן באזורים אחרים של סוריה וכי ישראל דורשת יציאה מלאה של הכוחות האיראנים ואנשי חיזבאללה. "ישראל איננה מעוניינת בהסכמים חלקיים אלא מעוניינת ביציאת צבא איראן מסוריה כולה", אמרו בלשכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר