נציגות השר

פמיניזם? אלו הנשים החרדיות שיבחרו את רבני ישראל

השר לשירותי דת דוד אזולאי החליט כי נציגיו בגוף הבוחר את מועצת הרבנות הראשית יהיו עשר נשים. ביניהן: רעיית בכיר ש"ס, אמו של עיתונאי חרדי, אשת תקשורת ורעיית הפרקליט החרדי (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מועצת הרבנות הראשית (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

השר לשירותי דת דוד אזולאי הודיע הצהריים (ראשון) כי החליט שעשרת נציגיו בגוף הבוחר את מועצת הרבנות הראשית החדשה יהיו עשר נשים.

בין עשר הנשים שבחר השר אזולאי נמצאות נשים חרדיות כדוגמת עו"ד גאולה אבידן - רעייתו של בכיר ש"ס יהודה אבידן, אשת התקשורת שלהבת חסדיאל, הגברת נעמי ברייטקופף - אמו של העיתונאי שמעון ברייטקופף וגב' טליה הלפר.

חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד), שקידמה את המהלך, ברכה את החלטת אזולאי ואמרה: "שמחה ומברכת את השר אזולאי על שנענה לפנייתי ומינה מקרב נציגיו 10 נשים לאסיפה הבוחרת את מועצת הרבנות, גוף בו הייצוג דל במיוחד למחצית מהאוכלוסיה.

"זה כמובן רחוק מלהספיק, אך גיוון ההרכב זה המפתח למינוי רבנים קשובים המייצגים מנעד רחב יותר של קבוצות בציבור בישראל".

תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת נאמני תורה ועבודה: "אנו מברכים את השר אזולאי על בחירת נציגות הציבור לאסיפה הבוחרת. המצב בו נשים לא מכהנות בתפקידים ברבנות אך מושפעות מאוד מהחלטותיה מחייב ייצוג שלהן בקרב נציגי הציבור הבוחרים את חברי מועצת הרבנות הראשית. זהו צעד נוסף לקירוב ביו הרבנות הראשית לעם, אך נדרש עוד לתת ייצוג הולם לכלל חלקי החברה הישראלית, לציונות הדתית ולנשים בגוף הבוחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר