הקרב על הראשות

בכיר ש"ס בצפת: 'יחד' השתלטו על המועמד שוקי אוחנה

נהוראי לחיאני מתייחס לבחירות, בסיבוב השני, לראשות העיר והתמיכה המפתיעה של ש"ס במועמד 'שלומי אמונים' נחמן גלבך, ותמיכת 'יחד' במועמד 'הליכוד' שוקי אוחנה. צפו (מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בכיר סיעת ש"ס בעיר צפת, נהוראי לחיאני, מתייחס בראיון ב'אולפן כיכר השבת' לבחירות, בסיבוב השני, לראשות העיר והתמיכה המפתיעה של ש"ס במועמד 'שלומי אמונים' נחמן גלבך, ותמיכת 'יחד' במועמד 'הליכוד' שוקי אוחנה.

שוקי אוחנה: "בישיבת ניתוח אחרי הבחירות בחנו את הסיכויים לכאן ולכאן, והגענו למסקנה שלמען האחדות נתגבש כולנו סביב מועמד אחד.

"ישבנו מול שוקי והגענו להסכמות. כששוקי ואנשיו - אני לא מחפש אשמים - מידרו ציבורים שלמים, ש"ס, ג' וכן הלאה, לא נשארה לנו ברירה אלא להראות להם את הכוח האמיתי.

"הבחור לא אמין בעליל, חזר בו מהסכמים. הוא פשוט לחיץ ולא יודע לקבל החלטות. הוא לא יכול להיות ראש עיר, בלי שום ספק. זה בן אדם שהוא לא החלטי. הפייסבוק השתלט עליו, 'יחד' השתלטו עליו, לא יודע. שורה תחתונה, זה אדם שלא יכול לקחת ראשות עיר".

נחמן גלבך: כבר בסיבוב הראשון עמדנו מאחוריו בגאון, בעוז ובנחרצות. ש"ס מורכבת ממגוון ציבורים, בציבור בני התורה היתה אמירה ברורה, 'אנחנו סביב נחמן', זה היה בשילוט, בכנסים.

"לגבי הציבור החילוני, בהוראת יחיד למי שבכל אופן לא יצביע למועמד חרדי, תמכנו בראש העיר המכהן".

אילן שוחט: "היה פנטסטי, פעל רבות למען הציבור החרדי. היה לנו קשר טוב ועדיין יש.

"יצאנו מנקודת הנחה שהמציאות שיש מתמודד בשם לזר, שעשה נזק - וזה מוכח גם בתוצאה הסופית, לזר הגיע בסוג של איום להפוך את פלוני לרלוונטי או ללא רלוונטי. היינו חייבים לייצר מועמד מוסכם על כל גדולי ישראל".

הסכם עם גלבך? "נחמן לא צריך להבטיח לציבור החרדי שום דבר, הוא בשר מבשרנו. עבדנו 5 שנים והגענו להישגים מדהימים. ההצלחה של העיר זה מה שמעניין אותנו. מה ששוקי אוחנה רוצה שיקרה, לא יקרה בעיר".

סיעת יחד: ההצלחה שלנו מסחררת, ומהווה אמירה ברורה שהרב עובדיה חי וקיים. מרן ליווה אותנו ומרן ממשיך. תנועת ש"ס היא המפלגה הכי גדולה של בני התורה בצפת, היא קיימת, חיה ונושמת.

"בלי ספק היה לנו מאבק לא פשוט עם אנשים מתוכנו, שלכאורה לא יצא מזה שום דבר. דגל התורה וש"ס בשיתופי פעולה הדוקים, הם חלק מאיתנו.

"יש אנשים שלא יודעים מה זה התחום המוניציפלי, כל הקדנציה הזו ששוקי מנכס לעצמו, זה אנשים שיום אחד לא היו בתחום".

תחזיות? "אני לא מהמר אלא אומר בוודאות, נחמן גלבך הוא ראש העיר הבא בלי ספק. הציברים החרדי והדת"ל מקצה לקצה יבינו שלא ניתן לאדם שאינו הגון וישר לנהל עיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר