נתניהו נגד שרון

המכשול של גלעד שרון בדרך להיות ח"כ מטעם הליכוד

גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, מתמודד על אותו מקום בפריימריז בליכוד מול ליאור קצב אחיושל הנשיא לשעבר, אלא שהיו"ר נתניהו ניצב בדרכו (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
גלעד שרון (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מתכוין לאפשר לגלעד שרון להתמודד בתנועתו הליכוד.

על פי חשיפת הכתב עמית סגל ב'החדשות', כדי להשתתף בפריימריז חסרים לשרון 100 יום בלבד לסיום שלוש שנים במפלגה - תקופת האכשרה הנדרשת להשתתפות בבחירות המקדימות הללו.

אף שבדרך כלל יו"ר הליכוד נוהג להסכים לקצר את התקופה, כפי שמורה הדוגמה הטריה של השר יואב גלנט שה"ותק" שלו בליכוד עומד על... ארבע שעות, עבור גלעד שרון לא יחתום נתניהו על קיצור זה.

הסיבה לסירוב זה של נתניהו, בנוסף לרצון להעניק לפעילים ותיקים הזדמנות הוגנת להתמודד, היא ככל הנראה ההיסטוריה השלילית שסוחב נתניהו כלפי משפחת שרון עוד מימי שלטונו של שרון האב, אריאל, כראש ממשלת ישראל.

נתניהו ושרון האב (צילום: פלאש 90)

בימים ההם, בין השנים 2001 ל-2006, הרבה שרון להתקוטט עם נתניהו, האיש אותו ירש על כיסא יו"ר הליכוד, מאז שהובס בידי ברק ב-1999.

אלא שגלעד שרון לא מוותר, ובכוונתו לעתור לבית הדין של הליכוד בדרישה לאפשר לו להתמודד. במידה וגם בית הדין ידחה אותו, יגברו סיכוייו של ליאור קצב, אחיו של הנשיא לשעבר משה קצב, להיבחר כח"כ על משבצת נציג הנגב.

יצוין, כי מלבד המכשול הפרוצדורלי, רבים בליכוד לא שוכחים לגלעד שרון את עובדת היותו חלק מ'פורום החווה' של אביו, שהוביל את תהלך ההתנתקות מרצועת עזה.

הליך ההתנתקות הכואב (מתוך 'החדשות'. תמונה: פלאש 90)

בריאיון לתכנית 'פגוש את העיתונות' אמר גלעד שרון בעבר, בענין זה של עמדותיו המדיניות: "אני רוצה כמה שיותר שטח, כמה שפחות פלסטינים וכמה שיותר ביטחון - וזה מגיע עם שלושה עקרונות: אי אפשר לעולם לסגת כליל מיהודה ושומרון, לא תקום מדינה דו-לאומית ולא יכול להיות שבאותה מדינה יהיו אזרחים עם זכויות שונות".

"היות ואני לא מאמין למילה של הפלסטינים ולא מאמין שאפשר לעשות איתם הסכם, צריך להתייחס לסוגיה בצורה אינטליגנטית ולזכור: אנחנו חיים כאן כי ניצחנו; הם חיים כאן רק כי אנחנו מוסריים פי שבעה מהם. אם הם היו מנצחים, לא היינו פה", אמר שרון.

מהליכוד נמסר בתגובה לפרסום הערב: "ראש הממשלה נתניהו כבר סיכם בעבר עם יו"ר המזכירות ישראל כץ שבמשבצת המחוזות לא יינתנו קיצורי פז"ם, זאת על מנת לאפשר לפעילי התנועה שחברים בה שנים ארוכות סיכוי הוגן יותר להתמודדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר