הבטחת בחירות?

נתניהו דיבר על סיפוח והרגיז את הפלסטינים

ראש הממשלה אמר: "אני הולך להחיל ריבונות - אני לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות היישוב הבודדות". שר החוץ הפלסטיני הגיב כי נתניהו יעמוד בפני "בעיה קיומית" (מדיני)

(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

שר החוץ הפלסטיני, ריאד מלכי התריע היום (ראשון) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יעמוד בפני "בעיה ממשית" כלשונו, אם אכן יספח את שטחי יו"ש לישראל.

את הדברים אמר ראש הממשלה בראיון שהעניק במוצ"ש לחדשות 12, כאשר הצהיר כי לאחר ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן - קיימים דיונים גם על סיפוח אזורים ביהודה ושומרון‎.

"דנים גם על החלת ריבונות ישראלית על מעלה אדומים וגם בדברים אחרים. כל אחד מבין שהקדנציה הבאה תהיה גורלית לשני כיוונים, אחד האם נוכל להבטיח את הביטחון שלנו ועל השטח החיוני של יו"ש - שהוא פי 20 מעזה. נקבל עזה ביהודה ושומרון. זה מה שעומד על הפרק".

נתניהו הוסיף, "הבעיה הראשונה מה לא לעשות, גנץ ולפיד אמרו שהם יעקרו 80-90 אלף יהודים ויעשו את יהודה ושומרון לעזה. אני לא אחלק את ירושלים ולא אעקור אף יישוב ואדאג שאנחנו נשלוט בשטח ממערב לירדן. האם נעבור לשלב הבא? התשובה היא כן".

"אני הולך להחיל ריבונות - אבל אני לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות היישוב הבודדות. כל נקודת יישוב כזאת היא ישראלית ויש לנו אחריות כממשלת ישראל. אני דואג לכולם, אבל אני גם דואג לביטחון ישראל. אני לא הולך למסור את ליבה של מדינת ישראל".

שר החוץ הפלסטיני הוסיף בתגובתו, "אנחנו לא מופתעים, ציפינו לזה. נתניהו אומר את זה במשך 20 השנים האחרונות, אולי לא בפומבי. הפעם הוא מעודד מהמדיניות של טראמפ וממעשיו של טראמפ שהחליט להכיר בירושלים כבירת ישראל והכיר בריבונות הישראלית על הגולן הסורי הכבוש".

גם בטורקיה זעמו על דברי נתניהו. שר החוץ הטורקי מסר בתגובה: "הגדה המערבית היא שטח פלסטיני שנכבש על ידי ישראל בהפרה של החוק הבינלאומי. הכרזת נתניהו לא משנה את העובדה הזו. ההכרזה הלא אחראית של נתניהו נועדה למשוך קולות לקראת הבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר