מרכיבים ממשלה

היוזמה: 16 צעדים לשינוי מערכת המשפט

'הליכוד' ו'איחוד הימין' מגבשים מסמך מרחיק לכת, שישנה מהיסוד את היחסים בין הרשויות בישראל באמצעות 16 צעדים וחוקים, כאשר המטרה הינה להחזיר את יכולת המשילות (ארץ)

ראשי 'איחוד הימין' (צילום: פלאש 90)

מרכיבים ממשלה: מפלגת 'הליכוד' ומפלגת 'איחוד הימין' מגבשים מסמך מרחיק לכת, שישנה מהיסוד את היחסים בין הרשויות בישראל באמצעות 16 צעדים, כאשר המטרה הינה להחזיר את יכולת המשילות, כך חושף הבוקר (שני), הפרשן המדיני של 'ישראל היום', מתי טוכפלד.

פסקת ההתגברות, חוק החסינות וצמצום זכות העמידה בפני בג"ץ - הם רק חלק מהרפורמות מרחיקות הלכת שתבקש הממשלה הבאה לאשר. בין היתר, לפי הצעדים המתוכננים, בג"ץ לא יוכל לפסול חוקים, הממשלה תמנה את השופטים והיועץ המשפטי לממשלה לא יוכל לנטרל את השרים ולהתייצב בתהליכים משפטיים נגד הממשלה. לפי הדיווח, נתניהו טרם אישר את כל הסעיפים.

סעיף נוסף בהצעה החדשה עוסק בסמכות היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה. על פי ההצעה, ייקבע כי משרת יועמ"ש למשרד ממשלתי תהיה משרת אמון, על ידי השר האחראי על המשרד.

בימים אלה, כך לפי הדיווח, נידונה בצוותי המו"מ הקואליציוניים הצעה מרחיקת לכת בהרבה, שאם תאושר - תהפוך לחלוטין את הסדר הקיים ותחולל שינוי דרמטי בסוגיה הטעונה.

במסמך - שחובר בידי איחוד מפלגות הימין, ושבימים האחרונים מתקיים דיון על סעיפיו בין נציגיהם לבין צוות המו"מ של הליכוד - מופיעים לא פחות מ-16 סעיפים שיסדירו את הנושא, תחת הכותרת "משילות ומשפט".

ההערכה היא שרוב הסעיפים יאושרו, וייתכן שאף ינוסחו סעיפים נוספים על פי דרישת הליכוד. נציג איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ונציג הליכוד, השר יריב לוין, קיימו כמה פגישות בנושא.

בכוונת הליכוד להעביר לחתימה מסמך מפורט, כנספח להסכמים הקואליציוניים עם כל מפלגות הקואליציה, ולחייבן לתמוך בכל המהלכים. המסמך הסופי בשלבי ניסוח, וראש הממשלה בנימין נתניהו טרם אישר את כלל מרכיביו.

בנוסף, ב'בית היהודי' מבקשים להרחיב את החוק הנורבגי כך שיאפשר לשני שרים מכל מפלגה להתפטר כדי להכניס ח"כים חדשים. כמו כן הוצע לשנות את חוק החסינות, כך שישית חסינות אוטומטית בפני העמדה לדין לכל חבר כנסת וכן לבטל את ההגבלה במספר השרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר