בדרך לבחירות שלישיות?

ליברמן: "נתניהו נאחז בגוש החרדי-משיחי ומוביל לבחירות"

בעוד המשא ותמן להקמת ממשלת אחדות - תקוע, יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן כבר מאשים את ראש הממשלה נתניהו כי הוא מוביל לבחירות. מחר, יכנס ראש הממשלה את סיעות גוש הימין (בארץ)

ליברמן (צילום: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, מאשים הבוקר (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מוביל לבחירות בפעם השלישית. "העם לא יסלח לו", קבע ליברמן.

"כבר 48 ימים עברו מאז הסתיימה מערכת הבחירות עם אמירה חד משמעית של העם, הרוצה בהקמת ממשלת אחדות ליברלית. לצערי הרב, ישנם גורמים המנסים בכל דרך לטרפד הקמת ממשלה ובמקום להתמקד במהות מתעסקים בעניינים אישיים", כתב יו"ר 'ישראל ביתנו' בעמוד הפייסבוק שלו.

לדברי ליברמן, "מאז ה- 17 בספטמבר 'ישראל ביתנו' דחתה הצעות שונות שהגיעו אליה למהלכים חד צדדיים, שיכולים לפגוע במו"מ להקמת ממשלה, כגון תמיכה בחוק המונע מח"כ שיש נגדו כתב אישום להציג מועמדות לראשות הממשלה ולהחליף יו"ר כנסת בתקופת ביניים.

"עשינו זאת משתי סיבות: 1. אנו מתנגדים בתוקף למהלכים חד צדדיים שנויים במחלוקת בתקופת מעבר, טרם הקמת קואליציה. 2. מדובר בחוק פרסונלי, גישה שאנו ב'ישראל ביתנו' מתנגדים לה באופן עקרוני.

"על מנת לזרז את מהלך הרכבת הקואליציה, 'ישראל ביתנו' הציעה מתווה להקמת ממשלת אחדות, כאשר ברוטציה בנימין נתניהו יכהן ראשון כרה"מ. פנינו לליכוד בכתב ובעל פה בהצעה לפתוח במו"מ קואליציוני אך לא זכינו למענה".

ליברמן, מוסיף וכותב כי "המסקנה היחידה ממשיכת הזמן היא שנתניהו מוביל את מדינת ישראל לבחירות נוספות. נתניהו נאחז בגוש החרדי-משיחי מסיבות אישיות בלבד ולכן היה מוכן להקריב גם את יו"ר ועדת חוץ וביטחון וגם את העולים מחבר העמים לטובת הגוש".

"הניסיון להחזיק במקל משתי הקצוות – גם לבוא למו"מ להקמת ממשלת אחדות עם הגוש חרדי-משיחי וגם להיות ראשון ברוטציה – מצביע בוודאות על כך שכל האחריות על שיתוק מוסדות המדינה וסיבוב בחירות שלישי יהיו על נתניהו, ועל נתניהו בלבד", סיים ליברמן את דבריו.

בתוך כך, הבוקר דיווחו מורן אזולאי ויובל קרני ב'ידיעות אחרונות' כי מאחורי הקלעים נעשים מהלכים שמטרתם לפרק את גוש הימין, המונה את סיעות 'הליכוד', ש"ס, 'יהדות התורה' ו'ימינה'.

לפי הדיווח, גורמים מטעם 'כחול לבן' קיימו בימים האחרונים מגעים עם אנשיהם של נפתלי בנט ואיילת שקד, והבהירו כי יהיו מוכנים לתת להם חבילה נאה בתמורה להצטרפות לממשלת 55 עם 'ישראל ביתנו', 'העבודה' ו'המחנה הדמוקרטי', בתקווה שבהמשך יצטרפו גם המפלגות החרדיות.

ב'כחול לבן' הכחישו את הדרבים ומסרו כי "צוות המו"מ של כחול לבן פועל להקמת ממשלת אחדות בראשות שתי המפלגות הגדולות. כיסאולוגיה לא תקדם לאידיאולוגיה ולא הוצעו תפקידים לאף מפלגה, בוודאי לא למפלגות קטנות".

נתניהו, יכנס מחר את גוש הימין, ככל הנראה בעקבות החשש שמתנהלות שיחות שכאלה מאחורי הקלעים ובמטרה לשמור על שלימות בלוק הימין.

כפי שדווח בסוף השבוע בחברת החדשות, נתניהו אף שוקל למנות את בנט לשר הביטחון. בנט מצדו טען אמש כי לא קיבל כזו הצעה ואף הודיע בראיון ב'פגוש את העיתונות' כי הוא משחרר את נתניהו ממחויבות אליו אם יקים ממשלה וימנע בחירות.

בנתיים, המגעים להקמת ממשלת אחדות, תקועים ובמערכת הפוליטית גוברת ההערכה כי המפלגות הגדולות כבר נתונות בקמפיין בחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות