הפלונטר

"סרבן אחדות": חילופי האשמות בין נתניהו לגנץ

לאחר שבליכוד האשימו את בני גנץ כי בטרפוד ממשלת האחדות, גנץ ולפיד עולים להתקפה נגד נתניהו: "ביבי צמוד לבלוק החרדי-משיחי. מוביל לבחירות בכל הכוח" (פוליטי בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גנץ ונתניהו. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הדרמה במערכת הפוליטית מגיעה לשיאה לקראת חצות הלילה אז יפקע המנדט להקמת הממשלה שניתן ליו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ מהנשיא ראובן ריבלין. ראשי המפלגות הבוקר (רביעי) בחילופי האשמות בטענה לסיכול ממשלת האחדות.

אמש נערכה פגישה בת כשעה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לח"כ בני גנץ. כעבור דקות מסיום הפגישה התברר כי לא היתה בה כל התקדמות.

הבוקר, האשימו בליכוד כי גנץ מטרפד את האחדות. "ביום שבו מדינת ישראל נלחמת נגד כוחות הטרור באזורנו, אנו מקווים שאביגדור ליברמן לא יתן את ידו לממשלת מיעוט שתלויה בתומכי טרור", מסרו ב'ליכוד'.

ב'ליכוד' האשימו את גנץ ואמרו כי "גנץ דחה את מתווה הנשיא ואת התנאים שהציב ליברמן בסדר הרוטציה. גנץ אמר לראש הממשלה נתניהו בפגישתם שבכוונתו להקים ממשלת מיעוט שנשענת על תומכי הטרור".

עוד נאמר כי "גנץ ולפיד שיקרו במצח נחושה לבוחריהם כשאמרו 'לא ננהל משא ומתן עם המפלגות הערביות, לא נעשה גוש חוסם איתן'. ראש הממשלה נתניהו צדק באזהרתו. ממשלת מיעוט כזאת היא סכנה למדינת ישראל בכל עת, ובוודאי בעת הזאת".

מנגד, יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ האשים מנגד את ראש הממשלה ואמר כי "הבוקר צריך לומר את האמת- בנימין נתניהו הוא סרבן אחדות ויעשה הכל כל לדרדר אותנו לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה".

גנץ הוסיף ואמר: "גם היום אני קורא לנתניהו: הכר בתוצאות הבחירות אותן אתה והציבור מכירים היטב. ותר על בלוק החסינות ובוא למשא ומתן ישיר לגיבוש קווי יסוד של שתי המפלגות הגדולות. אהיה מוכן לפשרות למען אזרחי ישראל ללא ויתור על עקרונות יסוד".

גם יו"ר "יש עתיד" ח"כ יאיר לפיד הצטרף למגיבים נגד נתניהו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: ‏"שיא חדש. אחרי שסירב לכל הצעה לאחדות ששמנו בפניו ביבי אומר 'גנץ סירב'. אין לאיש הזה גבול. ליברמן יודע את האמת. ביבי צמוד לבלוק החרדי-משיחי. מוביל לבחירות בכל הכוח".

מ'כחול לבן' נמסר: "ביום שבו מדינת ישראל נלחמת נגד כוחות טרור באזורנו, בליכוד בהובלת נתניהו לא מפסיקים להשתמש בזה לפוליטיקה צינית. בושה וחרפה.

"נתניהו, אם באמת אכפת לך מאזרחי ישראל - ותר על הבלוק, ותר על החסינות ובוא למו"מ ישיר".

בשעה 13:00 בצהריים יכנס יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן מסיבת עיתונאים בכנסת בה יכריז על מהלכיו הפוליטיים בזמן הקצר שנותר.

במקביל, בשעה 13:00 תחל במשכן הנשיא פגישתם של סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני עם נשיא המדינה. לאחר מכן ייערכו פגישות עם השר נפתלי בנט ואיילת שקד, ופגישה נוספת עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר