לאחר פגישה לילית

'הבית היהודי' נגד פריימריז; סמוטריץ ושקד - בעד

מפלגת 'הבית היהודי' בראשות השר הרב רפי פרץ הביעה הבוקר התנגדות לקיים פריימריז, וזאת בניגוד לעמדת שר התחבורה סמוטריץ', חה"כ איילת שקד ו'עוצמה יהודית' (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מפלגת 'ימינה' בבחירות האחרונות (צילום: פלאש 90)

מפלגת 'הבית היהודי' בראשות השר הרב רפי פרץ הודיעה הבוקר (שני) כי לא ניתן בעת הזו לקיים פריימריז, וזאת בניגוד לעמדתם של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וחה"כ איילת שקד.

אמש התקיימה פגישה במעונו של זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, בניסיון להביא לפשרה בין הצדדים.

הפגישה נמשכה כשעתיים בה נטלו חלק השר רפי פרץ ומוטי יוגב מ'הבית היהודי', והשר בצלאל סמוטריץ' וח"כ אופיר סופר מ'האיחוד הלאומי'. ל'כיכר השבת' נודע כי הפגישה הסתיימה ללא תוצאות.

בהודעת 'הבית היהודי' הבוקר נכתב: "מתוך אחריות לחיבורים ולאיחודים בפרק הזמן הקצר שיש בידינו, אנו סבורים שיש לרוץ באותה המתכונת כמו בפעמים הקודמות ולשאוף לחיבורים נוספים".

עוד נכתב: "אנו רואים בפריימריז עקרון ראוי ואף היינו היחידים בציונות הדתית שעשו זאת במשך שנים אך עם זאת כרגע זו משימה שאיננה יכולה להתכנס, אם מפני שהימין החדש אינם לוקחים חלק ואם מפני הדאגה לפני מפלגת הציונות הדתית שעלולה להשתנות".

בראיון ל'ישראל היום',הבהירה הבוקר חברת הכנסת איילת שקד כי על הציונות הדתית ללכת לרשימה אחת גדולה ללא פיצולים.

בתשובה לשאלה האם היא תומכת בהקמת מפלגה דתית מאוחדת, השיבה שקד כי "עלינו לראות מה יותר נכון לעשות, האם ללכת ברשימה דתית אחת כפי שעשינו במערכת הבחירות הקודמת במסגרת ימינה או ללכת בשתי רשימות נפרדות כדי להגדיל את הגוש. אני בהחלט נוטה לתמוך ברעיון של רשימה אחת גדולה ובימים הקרובים נצטרך להכריע בעניין זה".

ב'ידיעות אחרונות' דווח הבוקר כי מאות פעילי עוצמה יהודית קיבלו הודעה מפתיעה, בהם הם נדרשו להיערך לתרחיש שבו יוכרזו פריימריז רחבים בציונות הדתית.

יצחק וסרלאוף, מנכ"ל עוצמה יהודית, שיגר הודעה לתומכי המפלגה שבה כתב כי "ההליכה לבחירות הללו רק מוכיחה את צדקת האמירה אותה הזכרנו לאורך כל קמפיין הבחירות: רק עם עוצמה יהודית - יש ממשלה ימנית".

באשר לקיום הפריימריז, כתב וסרלאוף כי "אנחנו בעוצמה יהודית מברכים על הצעד הזה, בו כל מפלגה תקבל ייצוג לפי כוחה, ונערכים לגיוס של כל הכוח של עוצמה יהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר