האחרון לפני הבחירות

סקר 'דיירקט פולס': גוש הימין נושק ל-60 מנדטים, ליברמן צונח

בסקר האחרון לפני הבחירות של מכון 'דיירקט פולס' גוש הימין עם 59 מנדטים לעומת גוש השמאל העומד על 55 מנדטים. ליברמן צונח ל-6 מנדטים וש"ס עם תשעה. המספרים (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

סקר אחרון לפני הבחירות שמפרסם היום (חמישי) מכון "דיירקט פולס", מלמד על נתונים דרמטיים לפיהם קיים סיכוי לגוש הימין להגיע ל-61 מנדטים הנדרשים להרכבת ממשלה.

על פי הסקר, 'הליכוד' היא המפלגה הגדולה עם 35 מנדטים, אחריה מפלגת 'כחול לבן' שמקבלת 33 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה הערבית המשותפת, עם 13 מנדטים.

עוד בסקר: רשימת 'העבודה-גשר-מרצ' עם לתשעה מנדטים, מפלגת ש"ס מקבלת גם היא 9 מנדטים ו'יהדות התורה' זוכה על פי הסקר ל-8 מנדטים.

באדיבות דיירקט פולס

מפלגת 'ימינה' עם 7 מנדטים ואילו מפלגת 'ישראל ביתנו' של ליברמן צונחת ל-6 מנדטים בלבד.

מפלגת 'עוצמה יהודית' בראשותו של איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת פחות מאחוז אחד מקולות המצביעים.

שלמה פילבר, העומד בראש חברת הסקרים דיירקט פולס מסר כי "2,983 נדגמים מעניקים לנו את 3 הכותרות המרכזיות: 1. גוש הימין נושק ל-60 מנדטים. גוש השמאל עומד על הטווח של 54-55 מנדטים. ליברמן יורד ל-6 מנדטים. 2. הסיכוי שהימין יצליח להקים ממשלת 61, גדול יותר מהסיכוי של הליכה לבחירות בפעם הרביעית. 3. לראשונה: עוצמה יורדת מתחת לרף ה- 1%".

לדבריו, "שני גורמים עיקריים הביאו לחיזוק בכוחו של גוש הימין, במגמה איטית שזיהינו שהחלה כבר לפני חודש והתגברה גם בשבוע האחרון: הראשון - לראשונה מאז בחירות ספטמבר, אחוז המצהירים מקרב בוחרי הליכוד כי יבואו להצביע, משתווה לנתון של מצביעי כחול לבן".

פילבר מסביר כי "זהו נתון דרמטי במסגרת ניתוח המגמות ומזכיר מאוד את התגייסות מצביעי הליכוד בבחירות 2015. הגורם השני - כ- 3 מנדטים שהשלימו את המעבר הסופי מגוש השמאל - מרכז לגוש הימין. רובם אגב, בוחרי כחלון וגשר מאפריל 2019.

"אחוז המתלבטים הצטמצם בהתאמה בשבוע האחרון, מכ- 10% ל- 2.6% בלבד. מול אובדן המנדטים לליכוד, כחול לבן מפצה את עצמה בכ- 2 מנדטים שהיא שואבת אליה מהעבודה - גשר - מרצ שיורדת ל- 9 מנדטים ומתחזקת מעט על חשבון המשותפת, שמפסידה את המנדט ה- 14".

לדברי פילבר, "ליברמן נחלש גם הוא במנדט נוסף ומתייצב על הספרה 6. שני שליש מהמנדט שאיבד, חוזרים לגוש הימין. ימינה מתייצבת על 7 מנדטים וש"ס על 9. עוצמה יהודית שמסרבת לפרוש, נתפסת כמכשול לניצחון הימין ובהתאם היא נחלשת עוד. לראשונה במדגמים שלנו היא מקבלת פחות מאחוז מהקולות - 0.96%".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר